Gå til innhold

Hvordan går det med legging da? Rutiner og sånn..


Karianne77

Anbefalte innlegg

Her går det egentlig veldig fint, vi har ingen faste rutiner enda, men setter i gang kveldsstellet med en gang han virker trøtt sånn i 21-tida. Han sovner som regel ved puppen i senga vår, så flytter jeg han over i hans seng etterpå. Eller han blir bysset i søvn av pappa'n når han er hyper/overtrøtt :-) Av og til sovner han også helt av seg selv med smokken som kos.

 

Hadde gruet meg litt på forhånd til vanskelig legging, hørte jo så mye om det før jeg fødte, men må si at 'sjefen' stort sett er veldig grei å ha med å gjøre rundt leggetid. Håper det fortsetter!

 

Hvordan går det med andre? Er det mange som har faste leggerutiner allerede nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutten vår legger seg nå ca.kl. 20.00.Han pysjes en liten stund før det og får pupp i senga vår før han legges over i sin seng. Han har egentlig styrt leggetiden sånn selv. I ganske mange uker tok han ofte kvelden ca. 21.30/22.00, men så begynte han å rote litt og sove flere små lurer på kvelden uten egentlig å bli uthvilt. Var konstant trøtt på kvelden,så det virket som han trengte å legge seg tidligere. Begynte å holde han våken fra dagens siste lur i 18/19-tiden og til neste måltid og da begynte han å ta kvelden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar kveldsstellet ca kl. 19, så er det litt kveldspupp. Etter det liker han å være våken i 10 minutter, ligger i armenen og smiler og prater litt. Så blir han trøtt og sovner, stort sett i armene mine. Da bærer jeg ham i seng. Noen ganger våkner han litt når jeg legger han, men da ligger han stort sett og sutter iherdig på smokken og ser i taket til han sovner igjen. Dersom han er for trøtt blir det gjerne litt skriking før han sovner, ser ut som han strever med å finne riktig sovestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. her legger ho seg i 20.30-21.00 om kvelden, har vel vært sånn dei siste to vekene. får pupp igjen i 4 tida så sover ho til 8.30 igjen, men ho har ikkje noke rutine på dagen enno. Enten så sover ho heile dagen eller så er ho stort sett våken, då er da greit at kvelds og natt rutinene er komt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi, er det bare jeg som legger min lille senere på kvelden?

 

Har rutiner men hun legger seg med oss som regel rundt 22.30 og 23.00. Får mat og sovner som regel med en gang. Sover da til rundt en gang mellom 07.00 og 08.00. Får mat igjen og sover til rundt 10-11. Er våken en time og to så sovner hun igjen i 12-13 tiden og da sover hun gjerne fra en til tre timer i strekk. Siden hun sover så bra nå skal jeg begynne å legge henne tidligere rundt 21, regner med at hun sover rundt da og, så kan mannen min og jeg få litt kveld sammen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillegutt prøver vi å legge mellom 19 og 20 på kvelden. Pappaen tar kveldsstellet med bading, så får han litt pupp inne i senga vår før han legges i sin egen seng. Ofte er det litt skriking/sutring både med og uten smokk før han sovner, men blir kortere og kortere for hver kveld :) Sover til ca 3-4 tiden, får litt pupp og sover igjen til i 7-8 tiden.

 

På dagen har vi ingen faste rutiner enda, varierer veldig fra dag til dag hvor ofte han sover og hvor lenge. Men kommer vel rutiner på dette også etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at vi også er litt "seine" ja... Tar kveldssteller sånn rundt 21.30, så er det litt kos og amming før hun kommer seg i seng i 22.30-23-tida. Da har hun stort sett sovna eller i alle fall halvsovna under amminga. Sover til 3-4, mat, og så sover hun til mårran igjen. Får liksom ikke lagt henne før, for på kvelden er det pupp som gjelder, hele tida... men kanskje på tide å prøve å legge henne før? Ulempen er at da å jeg sikkert opp å amme to ganger på natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også blant de sene ser jeg! Tar kveldsstellet rundt kl21, så er det pupp. Hun sovner stort sett mellom 22.30 og 23. Sover da til ca.7 eller 8. Vurderer nå å legge litt før- men siden hun er inne i en god nattrytme er jeg litt redd for å rote for mye med rutinene! Men det er jo deilig med litt kveld for oss voksne også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å få gansk faste rutiner nå. Rundt kl 20 tar vi et lite kveldsbad og stell, etterpå en flaske (morsmelkerstatning) og rundt kl 21 er det natta, hun sover på eget rom og sover rundt helt til ca kl 0800-0900. Hører jo at de fleste må opp en tur om natta og mate litt, veldig deilig å slippe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna her legger seg rundt åtte! tar på pysj mellom sju og åtte, så litt mat og deretter legger vi ho i senga. Synger ett par sanger og så får hun sovne av seg selv, noe som går veldig greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bading hver kveld rundt klokka 20.00- 20.30 før hun får siste måltid og litt kos. I seng 22.00 og nynner nattasangen.

 

Måtte bysse og bære før, men plutselig en dag var det bedre å sovne selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...