1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 hei hei..Har du peiling på dette..Jeg har vært under utdanning nå i ett år..men første halvåret søkte jeg ikke om lån..men har gjort det nå for dette halvåret..Og fått det innvilget..Venter barn i desember.Når jeg søkte om lån krysset jeg kun ut for høst semesteret siden jeg visste at jeg fikk barn og ikke skulle gå over jul..Men jeg får vell omgjort til fødsels stipend selv om vell?Til etter jul?? Tenkte da å søke til nytt opptak å så søke om permisjon fra studie.. Håper noen kan gi meg svar..Har skrevet mail til lånekassen men der får du bare svar som allerde står på lånekassen sine sider!! Mvh meg
*1+1=2 små* Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 hadde søkt om studieplass i 1 år, da får du jo også støtte i nesten 1 år. Hadde også heller lagt dette ut på "Student og gravid" delen på forumet! Jeg skal ta permisjon fra mitt studie, som fører til at jeg alikevel får penger fra lånekassen men da må jeg så vidt jeg har skjønt være 100% student
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Du får ikke fødselsstipend før etter barnet er født. Man må sende kopi av fødselsdokument til lånekassen for å få fødsels stipend. Er du ikke student etter jul får du heller ikke støtte. Så du gjør nok klokt i å søke på nytt studie og ta permisjon fra dette. Som hun ovenfor skriver, så kan d være lurt å søke skole tom neste jul siden du kan få fødselsstipend i 24 uker. Jeg vil også råde deg til å gå inn på nettsidene til lånekassen, er ganske godt forklart om rettighetene til studenter m barn
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2007 ja jeg vet at jeg ikke får lånet omgjort til fødsels stipend før etter fødselen..men holder det å ha sendt inn søknad om lån nå å så sende inn dokumentasjon på når barnet ble født så blir det omgjort..skal søke om nytt studie å så søke om permisjon..Men usikker på om eg må søke om nytt lån etter jul i tillegg..Eller om det holder med det jeg har søkt m nå å fått innvilget??!!!!
sol og varme Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Heisann Jeg sitter midt oppi greie selv... jeg hadde studielån fra januar-juni... Reglene er slik: du må ha hatt studielån minst 6 mnd. før termin... dvs. for min del - har hatt før sommeren, sommerens uker uten teller for alle - og siden jeg ikke skal på skolen igjen før neste år pga babyen så får jeg skolen til å gi meg permisjon - hvilket fører til at jeg da har rett på fødselsstønad i ca 10 mnd... Etter hva jeg forstår så får du lån fra august-desember...og det er under det 6-mnd kravet fra lånekassen så da tror jeg dessverre ikke at du får noe stønad... men sjekk det opp - håper du får det... er jo kjipt hvis du ikke får det når du har vært student før denne tid uten lån også da... Ring lånekassen - og snakk med noen... kan jo hende du får det siden du tross alt har vært student såpass lenge lykke til
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2007 hei sol og varme..ja regner med lånet for dette semesteret kommer i august,men jeg begynte med studiene i mai jeg,,er nett studier så får tilgang med engang man søker..Så har jo vært i utdanning lenge nok,men søkte ikke om støtte fra januar til juni..men har gjort det nå.. de sier at man må ha vært i støtte berettig utdanning..Men betyr det nødvendigvis at man må ha fått lån i 6 mnd før fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå