Gå til innhold

Jeg går så lett opp i vekt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen tips og råd for å holde vekten man ønsker...? Liksom snakk om 3-5 kg ikke noe mer, men føler bare det er vanskelig:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil altså ned 3-5 kilo og bli der?

Først og fremst vill ejeg tenkt nøye gjennom hva og hvor mye jeg spiste i løpet av en dag. Det er faktisk mulig å spise for lite og eller for skjeldent.

Hadde jeg hatt en uvane som jeg innerst inne viste jeg kunne kutte ut så hadde jeg gjort det. Kan jo også være en ting som å bytte ut H-melk med lett eller skumma, droppe smør på skiva. Spise noe annet enn ost på skiva eller kanskje en lettere ost.

Og så ville jeg økt aktivitetsnivået. dersom du ikke er noe aktiv i dag vil 20-30 minutter gåtur daglig gjøre UNDERVERKER ;)

Skrevet

Regner med du egentlig vet svaret selv. Regelmessig trening og sundt kosthold. Like kjipt hver gang man leser ordene sundt kosthold og trening, men det er jo sant også da.

Rent konkret vil jeg anbfale deg en light versjon av libera dietten, den kan de følge selv om du ammer også :-) Innta fiber, enten i tablett form eller spis fiberplater ca 10-15 min før hvert måltid, spis små porsjoner (f.eks 2 knekkebørd eller en skive normalt sett, 3 knekkebrød og 2 skiver om du ammer og gjerne noe grønnsaker og en frukt) og spis så nøyaktig hver tredje time som du klarer å få til og få i deg minst 5 måltider pr dag, gjerne 6. Og, veldig viktig, ikke spis noe i det hele tatt mellom måltidene elelr drikk noe annet enn vann mellom måltidene, til måltidene kan du drikke andre ting enn vann. Skal du spise snop, så spis det like etter et måltid og fortløpende, ikke drøy det utover. Dette er veldig enkelt å følge og det er kjempeeffektivt. Vi var 5 venninner som fulgte dette for ca 1,5 år siden og alle gikk ned 5-7 kg på ca 2 mnd. I tillegg bør du bevege deg. Gå turer, ta sit-ups og andre styrkeøvelser når du er på gulvet med babyen, involver gjerne babyen i øvelsene om du får det til så blir det gøy for dere begge i tillegg :-) Lykke til!

Skrevet

Vet selvsagt at kosthold og trening er viktig, og det gjør jeg også. men det gjør liksom ikke de største underverkene!! derfor jeg tenkte å høre om noen råd;) men takk for tipsene!!

Skrevet

Men snille deg da! :) 3-5 kilo? Det er fire uker uten snop, med en timeslang rask gåtur med barnevogn om dagen. Spis når du er sulten, kos deg med livet og ikke tenk så mye på de få kiloene :)

Mange av oss har 20-30 kilo vi gjerne skulle ha kvittet oss med, DET kan virke uoverkommelig i tsarten! Men det går det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...