Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på å ha et skinn i vogna i høst/vinter, men fikk innspill fra ei venninne i dag: Hun mente at skinn i vogna var helt unødvendig når man skal ha en pose oppi (tror det blir en dunpose på oss). Hun hadde aldri hørt om noen som hadde skinn i dypvogna. Er ikke det vanlig?

Jeg har også skjønt at mange små babyer sover på skinn i senga si- lurte da på om man bruker en annen type skinn?

Er feks Ikea sitt eller det fra Barnas Hus bra nok til å ligge direkte på om natta?

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Har ingen erfaringer for Lillevennen er ikke født enda.

Men jeg tror ikke vi kommer til å ha skinn i vogna for der blir det snart voksipose.Noe av kluet met skinnet er jo at ungen skal ligge direkte på det dersom det skal ha full effekt.

Men vi kommer til å ha skinn i vogga. Lillevennen skal sove på vårt soverom og vi sover med åpent vindu og da er det greit med ull som regulerer temperaturen godt.

Aner ikke hvordan kvalitetete på de ulike skinnene er. Vi kommer til å kjøpe fra Nøstebarn (nostebarn.no)

Skrevet

Jeg har et vognskinn , men kommer ikke til å bruke dette i tillegg til pose.

Har termin ca 4.sept og om været ikke er alt for kaldt kommer hun til å bruke skinn og dyne i bag.

(Vi reiser en tur til Spania i oktober ,og der blir det iallefall for varmt med pose)

Mine skinn er fra Nøstebarn , babybutikk og egen sau faktisk ! Nøstebarnskinnet har jeg i seng og vogge . Et veldig godt skinn.

Ellers har jeg voksipose og skinnpose til vinterbruk .

(dette er min femte , så jeg har det meste fra før )

Et lite vognskinn koster ikke så mye , og kan være greit også når ungen blir større .

Skrevet

det man virkelig bør gjøre for å tenke på at barnet ligger varmt og godt, er å legge isopor under madrassen... det er viktig for isopor isolerer jo, og tenk på hvor tynnt det egentlig er fra der barnet ligger til kulda.. vi skal ha det pluss skinn og pose..

Skrevet

Ikke kjøp et skinn med lange hår som babyen skal sove på. De bør jo ligge rett på skinnet for å oppnå fordelene med det, men om de er langhåret kan de få har i munnen og man får ikke den samme luftsirkulasjonen som når man har et kortklipt skinn. Tror de korte regulerer varmen bedre og gir et bedre underlag å sove på.

I vogna er det kanskje greit med et langhåra om man bruker pose el l.

Ville investert i et godt skinn (nostebarn.no) som barnet kan ha i mange år

Gjest Ut på tur
Skrevet

Det kan bli kaldt i vogna, men husk også på at det fort kan bli for varmt... husk å pakke ut ungen når du kommer inn på butikken osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...