Gå til innhold

Noen som er sykemeldt??Hva er grunnene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så ont i beina for tiden..står i butikk så hjelper ikke mye på..+mamma har masse åreknuter etter barna hun har født å hun sto også mye i butikk under svangerskapet..Har lest litt om åreknuter og er ikke bra å stå mye om gangen..Men har ikke valg når jeg står i butikk..Hmm..Noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke møtt med mye forståelse hos legen min da jeg tok opp noe av det samme problemet, men jordmor derimot, hadde veldig forståelse og fikk satt ned stillingen min til halv-stilling, dette har fungert veldig godt for meg, og går til og fra jobb med god samvittighet! Gikk veldig utover arbeidsinnsatsen etterhvert, for ble veldig sliten så ting gikk naturlignok tregere. Er også veldig plaget av hjertebank og svimmelhet, dette er nesten også helt fraværende etter at ting ble litt mer tilrettelagt! Så ta det opp med lege/jordmor du, ingen vits i at det skal gå på helsa løs i hvertfall, ingen som takker deg for det etterpå.

Skrevet

hei:)

fikk sykemelding i dag pgav bekkenløsning og at det stråler ned på baksiden av lårene:(

jobber i hjemmesykepleien, så det er en del tunge tak for er ikke alltid like flink med å stå og bøye meg riktig;) hehe...

så det var nok bra for helsin min å få sykemeldt seg nå hehe...er sykemeldt 6 uker til å begynne med for å se om det hjelper:)

håper det gjør det:)

Skrevet

Sykemeldt pga bihulebetennelse :( Håper det går over så jeg kan jobbe igjen snart :)

Skrevet

Jeg er 14 uker og ble sykemeldt for 2 uker siden.

Da ble jeg akutt syk- jeg hadde fått lungeemboli (blodpropp) og infarkt.

Satser på å komme i jobb om ei stund.

Må sette Fragmin injeksjoner på meg selv

2 ganger hver dag resten av svangerskapet.

Alt er vel med den lille heldigvis!

Skrevet

Er delvis sykemeldt pga bekkenløsning, jobber som servitør, så det er mye tung bæring og gåing iløpet av en dag....

Skrevet

jeg var sykemeld i første svangerskap pga bekkenløsning.nå i andre svangerskap hadde jeg ikke noe valg,legen nekta meg og jobbe pga så kraftig bekkenløsning:( viss jeg gikk i jobb kom jeg til og bli innlagt,og det vil jeg ikke!skulle gjerne vert i jobb,blir veldig lange dager å være hjemme.men må man så må man....jeg går til fysioterapaut,men har ikke noe spesiell virkning syns jeg.

Skrevet

Aktiv sykemeldt pga bekkenløsning og ryggplager, MYE bedre enn å ikke jobbe selv om jeg hadde likt å ha vanlige dager igjen. Jobben innebærer MYE løfting og desverre kan lite av dette gjøres riktig, og mye ståing, gåing osv.

Skrevet

sykemeldt i sommer pga bekkenet,men både jeg og legen satser på at det vil bli bedre og jeg kan jobbe igjen, jeg er student og kommer bare til å jobb noen helger av og til:)

Skrevet

Først var jeg sykemeldt pga kvalme, nå fordi jeg blir så fort sliten. Har ikke mye energi og må gå hele dagen på jobb. Er servitør. Har hatt en veldig forståelsesfull lege.

Skrevet

jeg sykemeldte meg nettopp pga bekkenløsning, også var jeg og plaga med åreknuter og kneppsenner. jeg jobber som butikkmedarbeider på bensinstasjon, og nå i sommer fungerte jeg som fast nattevakt, da står man 9-10 timer i strekk og det ble rett og slett for mye for meg i lengda.

Skrevet

Er sykemeldt pga svimmelhet, det var jeg med førstemann også.

Skrevet

Er ikke sykemeldt enda, men håper jeg blir det snart. Er sykepleier,har tunge pasienter, mye løft og veldig høgt tempo på jobb. Rekker ofte ikke spise eller dirkke før vakta er over. Har sterke kynnere og nedoverpress og nesten kramper i magen. Har også ilinger nedover lårene og rygg og bekkensmerter:-( Har også en liten mammadalt hjemme som vil bæres rundt dagen lang, og en mann som aldri er hjemme. Så jeg makter virkelig ikke mer nå...

Skrevet

Er sykemeldt pga blødninger i svangerskapet. Er sykepleier i hjemmetjenesten så det er ikke så god kombinasjon.

Skrevet

vært sykemeldt siden juni og vil komme til å være det ut svangerskapet...pga psykisk sliten/stress pga. forholdet med "typen"/barnefaren...

Skrevet

Er sykemeldt på grunn av kvalme. Det hele blir nok forsterket av svært lavt blodtrykk så jeg er mye sliten. Skal nå ha 3 uker ferie fra helga så jeg håper det har roet seg etter dette :-)

Skrevet

Er sykmeldt ut hele svangerskapet på grunn av truende spontanabort, prolaps og blødning på livmoren. Jobber på småbarnsavdeling, så det innebærer mye løfting, noe som ikke er bra i min situasjon. Men heldigvis ser alt ut til å gå bra med den lille i magen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...