Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Leste dere i dagavisen i dag: Helsesøstre og psykologer slår alarm: Dagens småbarnsforeldre setter ofte egne behov først, som når de utsetter barn for fare ved lange reiser. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article307792.ece Synes det er mye riktig i det de hevder, samtidig må enhver finne det som fungerer best for seg. Man blir ingen god mamma hvis man mistrives med å være hjemme hver dag. Selv har jeg nettopp bestilt flybilletter til en 3-måneders tur for å besøke svigerfamilien, reisetiden er 32 timer med fly. Og sitter og veier for og imot å gi barna sovemiddel på flyet. Hvor dårlig mamma er ikke jeg....
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 32 timer! Hvor skal du da? Bare nysgjerrig;)
Alvepike Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 alt må tas med ei klype salt. Barn tåler mere enn en skulle tro. Men i følge dagens forskere er de hvis laget av glass...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 skal dere til australia?:-) vi har reist 24 timer til svigerfamilien med 7mnd gammel baby første gang. I sånne tilfeller drar man jo ofte lengre turer og har absolutt ikke dårlig samvittighet for det. Skal de ikke få treffe barnebarnet sitt da? Ikke alle som er friske nok til å reise hit (eller har råd og tid). Syns du også skal dra med god samvittighet. Selv reiselege Hasle som er rimelig restriktiv når det gjelder reise med barn under 4 år har uttalt at skal man besøke sviger/besteforeldre er det "gyldig grunn".
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Vet ikke hvor mange barn du har, men om du skal være borte i 3 måneder er jo heller ikke en reise på 32 timer mye Den tåler dere nok
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg må si at jeg reagere på at du vuderer å gi barna sovemedesin.Heldigvis må du jo få dette av lege,så da må du jo ha en grunn for å gi dem dette.
Mammaja 120107 Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Vi har 2 barn, en vil være nesten 1 år og en på 3. Gleder meg ikke akkurat til flyturen men synes det er verd det når vi bytter vinter og parkdress med sol, sommer og bestemor.
ScaryMama Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Foreldrene ga meg sovemedisin da vi skull fly langt, og det hadde helt motsatt effekt. Jeg ble helt propell og sov ikke i det hele tatt! Det er visst ikke så uvanlig at barn reagerer motsatt, så det er ikke sikkert at det er så lurt! Men jeg syns absolutt at dere bør besøke svigers:) Det var en lengre tråd om denne artikkelen tidligere i dag.
Mammaja 120107 Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Grunnen til at jeg vurdere det er at jeg har flere venner som har brukt det med hell, og at sist gang vi dro da eldste var nesten et år, var han våken i 19 timer i strekk, og han var så sliten så sliten. Jeg tenker å ha det med og bruke det hvis det er "krise".
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 må du komme inn i denne tråden også mamma til (uheldig) stor og liten? Faktisk anbefales det av og til et lett sovemiddel hvis ungen har vanskelig for å justere seg etter tidsforskjellen.
AneB Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Mitt barn kommer sannsynligvis ikke til å leve opp, og om hun gjør det blir hun sannsynligvis et utrygt og sosialt vrak. Utrolig at hun sover hver natt i 12 timer, og at hun ellers er blid og supersosial og elsker å oppleve ting fra tusenfryd til båtturer...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 sovemedisin? da snakker man om egoistiske foreldre.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 hm, AneB hva mente du med det? 32 timer er lenge, men i løpet av den tiden vil nok babyen sove mye likevel...og den tiden den er våken klarer du helt sikkert å underholde han/henne...dessuten er det sikkert veeeldig spennende med masse nye mennesker:) Ei venninne fikk sovemed til babyen sin som sov helt villt når han var liten...gikk fint det, og jeg regner ikke med at legene er spesielt løsslupne med slike ting:)
AneB Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Jeg blandet vel bare inn andre tråder jeg har lest og kommentert på her inne og på skravle i dag. Jeg er alt en mor tydeligvis ikke skal være i følge diverse "eksperter" både på dib og i media, likevel har jeg et meget fornøyelig barn.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 hehe...kanskje du er slik som en mor egentlig skal være:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #17 Skrevet 31. juli 2007 søstern min fikk sovemedisin da hun var tre, og hun er helt ødelagt idag, og har pr dags dato ikke en normal søvnrytme. legen har sagt i ettertid at det kan være sovemedisinen forstyrret noe da hun fikk det som liten. ikke vet jeg. bare vær forsiktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå