Gå til innhold

Barseltid på sykehuset. - pappaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har sittet og snakket om barseltiden på sykehuset. Er det vanlig at han er der hele tiden sammen med meg? Eller reiser han til og fra og er der mest på kvelden og natten?

Jeg ser for meg at tiden der er like viktig for han som for meg, bli kjent med nurket og stelle og kose med det.

Skjønner jo at for de som bor på flermannsrom, kan han ikke være der hele tiden, og heller ikke for de som har eldre barn hjemme.

Men førstegangsfødende som får ligge på ene-/familierom/pasienthotell e.l?

Hva tenker dere? Og hvor skal dere føde, hva er vanlig der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi har også snakket om dette og vi er blitt enige om at pappaen blir der første natten og drar hjem neste dag. Han kommer selvfølgelig innom igjen. Samboeren min har barn fra før så han må hjem til de dersom det er hans uke med barna. Hvis ikke så blir han nok lenger. Men det er jo en fin mulighet å få være litt alene med lille nurk. En skal jo lære seg amming og kos. Tror båndet mellom mor og barn er viktig den første tiden. Ja far også, ikke misforstå, men det er jo noe spesielt. Mange inntrykk som skal suges inn. Både for deg og barnet.

Men det an nok være godt å pappaen der når du er sliten og trenger å sove littegrann..:)

Skrevet

På UNN er det sånn at fedre og søsken kan være fra ca 10-22, men man må ta hensyn om man ligger på flermannsrom, særlig når det gjelder søsken.

Sist jeg fødte lå jeg på tomannsrom og da var sambo der hele tiden han kunne være der, vi satt jo bare stille og snakket og vandret i gangene og var i dagligstua, såpass på romkameratene tåle synes jeg.

Denne gangen har jeg en sønn på 2 år, og han skal ikke være der så masse for å si det sånn. Han kommer nok til å støye en del og bli fort lei.

Om man kommer på sykehotellet så kan far og evt. søsken sove der. Man styrer det helt selv.

Jeg regner med å bli en del alene siden jeg synes det er viktig at sambo er sammens med Lucas på 2 år i stedet for meg og baby. Viktig at han får ro og at livet går sin vante gang for han.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi skal føde på Bærum. Der har de noen familierom som vi selvfølgelig håper å få plass på :)

Dersom vi gjør det så blir pappaen på sykehuset hele tiden og drar ikke på jobb. Vi kommer nok til å ha klar en sekk i bilen som far kan hente i tilfelle vi vinner i det lottoet ;)

Jeg vet det er en del fedre som jobber de dagene mor er på sykehuset og sparer permisjonen til familien kommer hjem. Vet ikke hva de får lov til jeg. Vet bare de får være der utenom besøkstiden.

Skrevet

Hei, du har mer oppdatert kunnskap enn meg om barsel på UNN. Jeg fødte der sist for 7 år siden, før barselhotellet osv. Den gang måtte vi ligge på firemannsrom, et mareritt spør du meg. Evig vandring for å finne et sted der det ikke var så FRYKTELIG mye folk...

Bruker man fremdeles firemannsrom? Når kan man flytte på barselhotell? Hva er fordelen med å ligge der kontra å reise hjem (bor nært sykehuset).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...