baby78 Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 hei. Jeg var hos legen på kontroll i dag. Er i uke 32. Da målte han Hb min til å være på 14.1. Dette sa han var noe høyt. Og hvis den fortsatte å stige så skulle jeg antagelig ikke gå på overtid. Noen andre som har vært borti dette? Hva er egentlig høyt. Og hvor ofte skal man måle Hb da man har for høye verdier. Uff føler meg litt dum nå. burde jo selvfølgelig spurt legen disse spørsmålene. Men de dukket ikke opp før i ettertid. Noen som har blitt satt i gang på grunn av høy Hb?
prøvekluten+3små Skrevet 1. august 2007 #2 Skrevet 1. august 2007 jeg hadde 14,5,men var da i uke 13 bare,så det sank ganske fort..mener å ha hørt at 14 tilsvarer 100% så det at man da har litt over betyr at blodet er noe tykt..hvor ofte du skal måle veit jeg ikke,mewn vil tro at siden legen bemerket det,så er han vel obs'e på det mht å sette opp nye timer for deg.. finnes jo de som må gå på blodfortynnende for slikt no og..men aner som sagt ikke hvor høyt som er kjempehøyt:o)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 HB er hemoglobininnholdet i blodet - evnen til å binde til seg jern. Det har overhodet ingenting med tykkelsen på blodet eller bruk av blodfortynnende osv. 14,1 er i utgangspunktet helt normalt, men det de ser etter hos oss gravide er hvor vidt det stiger veldig mot slutten. Om hb'en stiger plutselig følger de bare litt ekstra med, akkurat som med forhøyet blodtrykk, sukker eller protein i urinen. Det er som sagt ingen fare eller behandling forbundet med det, men skal følges opp. Har ikke hørt om at noen settes igang pga bare høy hb, men hvis feks blodtrykket ditt også stiger - kan det nok være grunn nok til ikke å gå på overtid! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå