Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Har termin om 12 uker og nesten ikke kjøpt inn noe til babyn enda.. Det jeg har kjøpt er : Vogn Endel klær Gulpekluter Helseteppe Vogge Hjelp meg og skriv opp en liste, da jeg er førstegangs fødene !
mamma til liten og stor Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 dyne og sengesett til vogge samme til vogn smokker (dersom du skal bruke det) myke vaskekluter bleier baby såpe og badeolje mye hådklær greit med flere tepper ( gulping o.l) hentesett det var det jeg kom på i farten:) lykke til hus å pakke sykehus bagen en stund før. og få men og til å pakke så slipper du å gjøre det i siste liten. (jeg måtte gjør det med rier og vannet var gått:( he he )
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Ojsann det hørtes ikke noe behagelig ut ... Skal pakke bagen i god tid jeg ;-)
SokkeLaila Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 SYHEHUSBAGEN Svangerskapspapirer mobil + evt lader Fotoapp + lader Filmkamera + lader Kulepenn og papir Kort og kontanter Kald drikke -gjerne energidrikke Noe å spise -for begge to Dusjsåpe Lebepomade Dopapir Sov-i-ro Sminke Bind til hjemturen Shampo/balsam Ansiktskrem/body lotion Sminkefjerning og sånn! Lesestoff + musikk Ammeinnlegg Purelansalve Tannbørste/tannkrem til begge Hårbørste og remedier dertil Sokker Myke bukser Innesko Topper Undertøy -ammeBH? Pysj Tøy til hjemreisen Et par babyantrekk Eget teppe *Hentetøy* Smukk? STELLEBAGEN Hundeposer til bleier Gulpekluter Bleier Barnesalve Våtservietter Papirtørklær/kluter Klesskift Purelan Smukk/flaske Antibac til egne hender HJEMME Tempmåler Paracet supp A-krem til kropp Smukker/flasker Neutral vaskepulver/skyllemiddel Babyneglsaks Ammeinnlegg (engangs + ull) Vogn med dyner og puter.. Saueskinn Stellebord Vugge/seng med dyner og puter Sprinkelbeskytter i seng Sengetøy Tisselaken Babycall MaxiCosi Voksipose ..1 pakke MME Håndklær med hette Babyline såpe-/olje Barnesalve -dr Eilertsen Talkum Q-tips Klorheksidin Vippestol Lekegrind/reiseseng Helsetepper Stellebag BabyBjørn bæresele Bæresjal.. Badebalje Babyhårbørste Brystpumpe Katte-/mygg-/regnnett til vogn Liggeteppe/babygym ..å Herre Jemini! Den lista blir bare lenger og lenger!!
fullrulleihuset Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Synes ikke du bør stresse.......... butikkene er åpne etter du har født også Så lenge du har det viktigste er det ikke så mye utstyr som trengs til en ny-født baby. Har du klær og en plass for den lille å sove, har du det meste..........amming krever jo ikke noe utstyr. (bleier er jo self en nødvendighet). Har inntrykk av at mange lister som verserer inneholder mye en aldri får bruk for. Dessuten vil noen behov melde seg etter hvert. Jeg vet i allefall at jeg ikke kommer til å gå til anskaffelse av så mye unødvendig stæsj som jeg gjorde sist. Det eneste jeg kan anbefale er ei god babyolje, til bad og bleieskift. Lykke til!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 åååååååååååååååå tusen takk denne trengte jeg virkelig ...stoooor klem og nuss til deg altså :-D:-D Nå er den lagra .. hihi ;-))
SokkeLaila Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Håhå! BÅDE klem og kyss! *skrape foten forlegent i grusen* ..bare hyggelig å kunne hjelpe til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå