Gå til innhold

Hvor mye skal forlover gi i gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart være gjester i bryllup. Min mann skal være forlover, hvor mye er vanlig å gi? Samtidig skal brudeparet ha barnedåp, skal det gis gave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok gitt både bryllupsgave og dåpsgave. Jeg syns man skal gi litt etter evne, men ikke være så gjerrig. Syns heller ikke man skal føle at man må gi for å "betale" for sin plass i bryllupet. Forlover gir kanskje litt mer, men samtidig så han han kanskje allerede betalt endel for u.lag og annet, og ikke minst gjort en stor jobb! Tusen- femtenhundre fra dere to syns jeg er passe til paret (litt mer om det er søsken som gifter seg), og en fin eventyrbok, sølvskje, penger på konto el. til den lille. Rundt 400- 500? Spent på de andre svarene du vil få!

Skrevet

Vi hadde nettopp selv barnedåp, hvor brudeparet var gjester. vi fekk en gave til 170 kr. Så 400-500 kr føler jeg blir feil.

Skrevet

Dåpsgave til ett par hundre er vel ikke mye?

Og forlovergaven til bryllupet får dere jo nesten holde på utsiden av dåpsgaven? Går jo ikke an å legge sammen, er to helt ulike begivenheter.

Som forlover ville jeg gitt noe de ønsket seg. Plukk noe fra en liste, eller kjøp noe dere vet de trenger. Da jeg var forlover ga jeg noe de ønsket seg + noe mer. Ble 1500 kr.

Skrevet

Har selvfølgelig ikke tenkt å gi en samla gave... Men det er først å fremst bryllupet vi er invitert i.

Skrevet

Forloveren min holdt ikke utdrikkningslag for meg, ble for dyrt...

Og i bryllupet hadde de kjøpt en gave som kostet 300 kroner...

Min gave til henne som forlover, kostet faktisk mer!

Nå er jeg ikke vanligvis opptatt av hvor mye ting kostet, men må innrømme jeg ble litt skuffet likevel...

Hvis jeg var forlover, ville jeg nok gitt gave rundt 1000-lappen, men det kommer jo helt an på økonomisk situasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...