............. Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 har ei venninne med en 3 dager baby som bare skriker hele tiden. Hun har lite melk, men hun har begynt å gi litt erstatning i tillegg, så han skal ikke være sulten.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Min fikk kolikk dagen etter han kom til. Var det de sa til meg på sykehuset det var.
prinsesse fiona Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Babyer trenger ikke masse mat de første dagene. Helt normalt at ikke melken kommer før 3-4 dagen. Min første baby reagerte på morsmelkerstatningen, så dette kan være en mulighet. Han skrek i et halvt år før de fant det ut. Var "bare" kolikk sa de. Min tredje baby var kvitt kolikken ved 9 ukers alder, og skrek fra han var på sykehuset. Det var der det hele begynte. Jeg gikk på gangene med han hele tida for å ta hensyn til de andre. Så kolikk starter ofte på sykehuset.
snartmammapåny Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Småen hadde problemer med magen siden dag 1. Og i tillegg hadde han en utglidning i nakken som gav han store smerter og førte til mye gråt. Mulig hun kan få en kiropraktor til å sjekke nakken til babyen, og særlig om hun hadde en tøff fødsel, babyen sto skeivt i bekkenet eller keisersnitt er det ofte at babyen får en utglidning i ulik grad. Man kal vel ikke kalle det kolikk på en så liten baby, da kolikk er en betegnelse man bruker når babyen gråter mye over lang tid. Tror det er 3timer per dag, mer en 3dager i uka i mer enn 3 uker som er "regelen". Så når en baby er 3dager så er det ikke lett å si om det er kolikk eller bare "vanlig" uro og magevondt.
prinsesse fiona Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Da barnelegen sjekket minsten ved utreise, sa han at han hadde nok kolikk. Dette hørte han ved å lytte på mage/tarmregion. Min mening er at disse definisjonene blir litt litt vage. Hørte at kolikkbarn skrek bare om kvelden. Hva med min som skrek hele dagen da, og noen ganger hele kvelden. Hvis det er delt inn i mageknip og kolikk, vil jeg si at det kan være like ille å ha en baby som skriker hele dagen når man er alene med han og to barn til, som å ha 3 timer om kvelden. men forstår at du ikke mente hva som var verst. Men litt galt at noen får mer sympati ved å kalle det kolikk. Magevondt er ikke så ille liksom. har hatt tre barn som har hatt masse magevondt/kolikk. Helsestasjon kom med den definisjonen alltid. Ble bare irritert. Samme om han skrek på kvelden eller dagtid, så holdt familien på å bli gale og babyen vår var utrøstelig. Men var vel bare magevondt.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Min fikk kolikk dag 2.. Det varte til han var 6 uker
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Til prinsesse fiona, Det er ikke sånn at man definerer det som kolikk bare hvis barnet skriker om kvelden. Det varierer fra barn til barn. Noen skriker i mange timer på dagen, andre kvelden, og andre igjen natten. Min skrek hele dagen + kvelden, utenom da han fikk pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå