Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg gjorde det sist, med unntak av kombivognen som var brukt i fem mnd av fetteren hennes. Men jeg solgte den og kjøpte ny vogn etter fem mnd selv. Snakk om sløseri.. Har solgt og gitt bort det meste etter henne, siden jeg trodde jeg ikke skulle ha flere barn. Nestemann får ny vogn og nytt bilsete, det er vel det. (+ Tonnevis av klær fra bestemor da) Resten er kjøpt brukt, men man kan jo ikke se at det er brukt engang.. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det sist også
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 ja gjorde det:) absolutt alt.... kommer til å gjøre det om det blir en nr to også. Elsket den tiden jeg gikk rundt å handlet inn alle småtingene hun skulle da... så såsant økonomien ikke får et alvorlig krakk så blir lat nytt til nest også ... ( selvsagt får vi jente nest egang også så har vi jo esker med klær som er så godt som ikke brukt som hun da kan bruke de første mnd.og et par dresser å sånt som fint kan gå til en gutt også).
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Kjøpte alt nytt til eldstemann, og nesten ingenting til minstemann =) Ha bare 2 år mellom da, så det var jo ganske nytt.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Alt nytt, til begge to. Har ingen å arve etter - og alt jeg kjøpte til nr 1 var stort sett rosa - nr 2 er en gutt - så da blir det litt mere blått, med noen innslag av rosa. :-)
tre små... Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 alt nytt til nr 1.. fikk jente nr 2 også så da fikk ho mye.. men måtte da kjøpe søskenvogn og ny seng til ho (største brukte fortsatt sprinketseng..) men nr 2 brukte mye fra nr 1..
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Vi lånte bærebag, saueskinnspose, vippestol og bilstol + masse klær. Bagvogna kjøpte vi brukt av min bror. Har solgt en del etterhvert - for vi har ikke så mye lagringsplass. Til denne babyen har vi kjøpt brukt bagvogn (ser helt flunka ny ut), brukt bag til "bilvogna" og kommer til å kjøpe brukt baby bilstol med ny base til. Ting som nesten ikke blir slitt ser jeg ikke poenget med å kjøpe nytt, ihvertfall ikke om man ikke planlegger å bruke det til flere barn.
2barns mor Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Har kjøpt alt nytt til begge mine barn. Så lenge jeg har økonomi til det, synes jeg det er helt greit. Har i tillegg solgt masse klær og utstyr på finn.no, utstyr som nesten ikke er brukt og noen av klærne hang prislappen på også. Snakk om sløseri..... men positivt at noen andre kan få brukt det for en billig penge da!
SnupsaTupsa Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 ja, alt nytt. Ingen å arve etter. Synes det er veldig stas å titte på utstyr og velge og vrake. Nesten bare nytt til lillesøsteren også, enda det bare er 16 mnd mellom de. Men måtte ha søskenvogn, bag, vugge osv. Hun har arvet badebalje og da hun var va 7 mnd sprinkelsenga. Og også litt gjenbruk av klær, men pga årstidene har det blitt feil for det meste og.
imsdal med julesmak Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Alt bortsett fra vogga som er arvegods fra jeg var liten ) Neste mann når den en gang kommer får nok også det meste nytt.
hit og dit Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Det meste er nytt her. Det er mine foreldre sitt første barnebarn og mormora har tatt heilt av i handlinga av klær, tepper, sengetøy etc. Besten ville kjøpe vogn til oss, og han kjøpte ei kvalitetsvogn som er planen å bruke til alle barna (om me skulle vera så heldige å få fleire). Ellers så er me i eit nært studentmiljø der me er dei einaste som har baby og mange studievenner har handla klær, håndklær, bamser babygym og mykje meir. Møbler og slikt vart kjøpt nytt då me bur i utlandet og det av praktiske grunner ikkje er mulig å arve vogger, senger, stellebord etc. Me arva nokre kler, men dei liker eg ikkje. Eg er litt "snobbete" og vil helst ha kun rein bomull, og ikkje slike kler som er iblanda polyester. Mykje av dei kledna me arva har det i seg, så dei ligg bakerst i skapet. Me kjem til å bruke bodyane me arva, då dei er rein bomull. Så kjøpte me brukt babybjørn sele og vippestol.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Akkurat klær, eller tekstiler i det hele tatt, er jeg snobbete på også. Kjøper nye tepper, klær, vognposer osv. (Ok, så ble det en del nytt likevel da)
suseduse Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 fikk veldig mye i arv, både klær og utstyr.. nesten for mye.. vil gjerne kjøpe NOE nytt.. men deilig og og så fikk vi en stor ting i barselgave av alle besteforeldra
Koala *g07* Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Her kjøpte vi alt nytt. Ingen nær familie å arve etter. Fikk noen klær etterhvert fra sønnen til mitt søskenbarn, og slik er jo kjekt siden det gjerne kan bli mange skift. Men må innrømme jeg liker å ha alt nytt selv da. Blir nok ikke så mye nytt på nestemann, selv om det er jente, blir det kun klær da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå