Gå til innhold

hvor mange av dere har fortalt at dere er gravide i uke 10??

Gravid:):)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er 13+3 nå,og har bare fortalt det til aller nermeste familie...

Har egentlig ikke vært klar til å fortelle det til andre enda. Tror det er mange som får et stort sjokk, for ingen av vennene våre har barn, og dette var ikke planlagt,men nå merker jeg at jeg gleder meg litt til det blir "offisielt" på ordentlig;)

På jobben spurte de meg direkte da jeg var 9 uker på vei.. Jeg gikk rundt og var skikkelig dårlig, konstant sulten og supertrøtt dagen lang! De syns det var kjempekoselig =)

Familien fikk vite det da jeg var 12 uker. Vi syns det var det sikreste, med tanke på om det skulle skje noe. Men det var MANGE ganger vi nesten forsnakket oss!! =)

De har etterlyst barnebarn en stund, så gleden var stor =)

Jeg er nå 16+3

Umulig for meg å holde det hemmelig. Jeg har hatt en SA så de rundt meg var klar over at vi prøvde. Så når jeg klarte å slutte og røyke igjen, tok det ikke lang tid før alle skjønte det.

Jeg syns ikke det er noe problem om alle vet det og det skulle gå galt. Masse forståelse og støtte sist og håper selvfølgelig at jeg slipper det igjen, men for meg var det viktig at de rundt meg visste hva som skjedde.

Nå er jeg i uke 10+1 og alle rundt meg vet det!

Vi sa det til den nærmeste familien min i uke 5...

Mamma og pappa gleder seg masse til å bli besteforeldre og søstrene mine gleder seg til å bli tante :)

Samboeren min ville vente litt med å si det til sin nærmeste familie, så de får vite det i uke 10..

jeg er håpløs med å holde sånt hemmelig....

fortalte i uke 6 jeg....er i uke 13 nå.går heldigvis kjempe bra,skal sies at jeg var ikke sikker om jeg var i uke 6 eller 10 da pga veldig merkelig mens sist.så jeg gikk på ultralyd på priv klinikk og der fikk jeg høre at alt så kjempe bra ut og etter å ha sett en prikk med hjerte er det ganske vanskelig og ikke si noe..... =)

Annonse

Fortalte det etter ultralyd i uke 9.

Første gangen fortalte jeg det til mamma og pappa i uke 5 eller noe, men da mistet jeg. Var veldig godt at mamma visste om at jeg hadde hatt en SA, for det var helt uunværlig med den støtten jeg fikk fra henne da det sto på.

Jeg er veldig usikker. Mamma vet at vi prøver, men da testen var positiv (måtte ha to for å kunne tenke på det:o), vil ikke samboeren min fortelle det til noen, for han er redd at farmor skal bli overbegeistrert. Kanskje jeg kan foreslå at jeg kan fortelle det til mine, og han kan vente med å fortelle til sine?

Jeg skal ellers spise lutefisk med noen venner, og da hører jo sterkere saker med. Jeg skal liksom ikke ha lyst på, og tror de fleste forstår det.. Gruer meg litt til det. Skal ellers på helgetur med noen venninner ca ved uke 11, da orker jeg ikke si annet enn sånn det er, dersom det fortsatt går bra.

jeg fortalte det til venner og familie så fort jeg fikk vite at det var helt sikkert at jeg var gravid;) jeg var så opprømt og glad å klarte ikke holde det for meg selv;D jeg synes alle burde si det når di selv føler for det=)

det er jo noen som bruker "3 måneders regelen" dvs at man skal ikke si noe før man har kommet så langt i svangerskapet fordi at da er sjangsen for spontan abort liten/mindre. Noe som kansje er litt dumt hvis man faktisk aborterer da... og man trenger noen å snakke med, og man må samtidig forklare at man har vært gravid.

Annonse

Vi skulle egentlig holde det hemmelig og bare fortelle våre absolutt nærmeste, men med overivrige besteforeldre på begge sidene lot det seg ikke gjøre. Vår hemmelighet ble derfor kjent allerede i uke 8. Kansje like greit da jeg har verdens dårligste pokerfjes og hater hemmeligheter. Nå er jeg i uke 10 og føler jeg nærmer meg trygg grunn om et par uker. Hadde jeg kunnet gjort det om igjen, ville jeg ventet til uke 12.

• 2 uker senere...

Et par av mine kollegaer på jobb har gjettet det. I helga skal vi fortelle det til mine foreldre da vi skal på førjulsbesøk. Da er vi 11 uker på vei. Helga etter, altså den helga jula starter, skal vi fortelle det til svigerforeldrene mine. Når jula er over skal vi fortelle til kollegaer og venner. Da vil vi være 13 uker. Jeg gleder meg veldig til det ikke skal være hemmelig lenger!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...