Gå til innhold

hvor mange av dere har fortalt at dere er gravide i uke 10??

Gravid:):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer. vi har ikke fortalt d ennå, og lurer på hvor lenge vi klarer å vente..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fortalte det tidlig til mamma og til bestevenninen min, utenom de to valgte vi å holde det hemmelig til uke 14.

Skrevet

fortalte det etter 5 uker.. å holde noe hemmelig er ikke min sterke side. hehe

Skrevet

Fortalte det til de nærmeste ganske tidlig, tenkte at uansett er det fint å ha noen å prate med uansett hva som skjer. Så begynte jeg i praksis og fortalte det i uke 7 eller 8 pga dårlig form, dafortalte jeg det bare til veilederen min.

Skrevet

vi ventet til uke 13 tror jeg det var.. på morsdagen, men vi syntes det var feil å fortelle det for fort, var mye som kunne skje enno...

Skrevet

Jeg er ikke så langt på vei ennå, men jeg regner med at vi forteller det til folk rundt uke 6-8. Det må jeg sannsynligvis for å ikke miste sjansen til å fortelle det til familien ansikt til ansikt før det blir skikkelig synlig. Jeg gleder meg uansett til å få noen å snakke med det om, og jeg ville uansett fortalt det hvis noe går galt.

Skrevet

Vi fortalte det til en del i uke 5-6 inkludert jobben. Vi har ventet lenge på det lille nurket vårt og mange visste at vi var henvist for assistert befruktning. Så da ble det liksom naturlig å fortelle det når vi ble gravide.

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 9. Ikke hør på andre som har meninger om når en bør fortelle. Det er bare tull. Fortell når du føler for det, enten det er i uke 2 eller 15. Jeg fortalte det tidlig fordi jeg ikke orket å lyve om ting og tang.

Skrevet

Jeg venter til 12 uker ( 1 uke og 1 dag til ...). Om det skulle gå gærn't orker jeg ikke at folk venter på at jeg skal bli gravid igjen. Nemlig ingen som vet at vi prøver (dvs. prøvde) heller. Skulle gjerne holdt det skjult enda lenger på jobben pga diverse endringer 1. september, men er samtidig driiiitlei av å late som om alt er OK (er kvalm dagen lang).

Skrevet

Faktisk når jeg har fått vite det veldig tidlig fra venninner synes jeg svangerskapene blir såååååå lange. Mye bedre at de er minst 3 mnd på vei, så går det litt kjappere :-)

Skrevet

Fortalte de fleste da jeg var 4 1/2 uke på vei....Klarte ikke vente lenger! Hadde prøvd i 8 mnd, og var så lykkelig da testen ble positiv!! Tenkte dessuten det var like greit at folk fikk vite det tidlig i tillfelle det gikk/går galt. Synes det da er greit at folk vet hvorfor humøret er som det er/blir....

Skrevet

fortalte det til nære venner i uke 4-5. nå er det 8+4 å det er igen hemmlighet lengre. jeg er ikke noe godt på slike hemmeligheter. :)

Skrevet

Hei!

Jeg har fortalt det til familie og tre nære venner. Er i uke 9 nå. I min omgangskrets er vi ofte ute å tar en øl eller to etter jobb på fredag, så det går nok ikke lang tid før folk skjønner at det er noe i gjære. Jeg bruker vanligvis ikke å takke nei til en øl. Ferien min startet like etter at jeg fant ut at jeg var gravid, så der var jeg ganske heldig med timingen. Jeg starter på jobb på mandag igjen, så da går det nok ikke lenge før flere forstår at vi skal ha en liten en. Men det er jo bare koselig :)

Hver og en må selv gjøre seg opp en mening om når de er klare for å fortelle det til omverdenen. Jeg har brukt en del tid på å venne meg til tanken selv og synes derfor det har vært greit å holde det hemmlig den første tiden.

Skrevet

Jeg har posjonert det litt ut, har fortalt det til en del etterhvert. Er 11 + 2 nå. Venninnen min fikk faktisk vite det før mannen min, da jeg tok testen. Jeg ukependler, og hadde aldri klart å holde det helt for meg selv i to hele dager! Mine foreldre fikk vite det da jeg var 5 uker på vei, han fortalte det til sine foreldre litt senere, deretter mine søstre og besteforeldre og hans søsken. I tillegg har jeg fortalt det til et par venninner som bor på andre kanter av landet, synes liksom jeg må få lov til å fortelle dem, de kommer jo ikke til å si det til noen andre vi kjenner likevel. Holder på å boble over av lyst til å si det, mens mannen min ikke kan skjønne hvorfor det haster sånn. Mannfolk...

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker, og jeg vil jo gjerne ha gleden av å si det selv, ikke at folk finner ut av det på egen hånd.

Om det skulle gå galt, så kan det jo være greitt at de nærmeste vet om det da også.

Jeg er forøvrig 35 år, så det har vært mas om når vi skal få unger i mange år allerede...

Skrevet

jeg fortalte det til mamma og bestevennina mi med en gang, var mange følelser som skulle ut. Var ikk noe hemmelighet for oss. Ville fortelle det i tilfelle noe gikk galt, for da er det liksom lettere og takle sorgen. godt å prate, og det var jo desverre det som skjedde og da... vi mista i uke 9+4. Har ALDRI vært så lei meg før!!! Så da var det godt å kunne skrike uansett hvilke venner/familie jeg var attm.

Skrevet

veldig god venninne fikk vite om det før uke 10. resten ble informert mellom uke 12-13 :D

Skrevet

De nærmeste venninnene mine pluss mor og søster fikk vite det samme dag som jeg fant det ut....da var jeg 3+4 på vei...familien til barnefaren fikk vite det med en gang de også...men ryktene spredte seg fort på jobben, så nå vet vel snart alle på jobben at jeg er gravid...jeg er 6+4 nå...

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg fortalte det til mamma og de i uke 9, delvis fordi da hadde vi vært på kontroll, og sett at alt var fint med barnet. jeg hadde (har) ingen svangerskaps symtomer i det hele tatt,(utenom uteblitt mens) så trodde nesten ikke testen når den viste positivt! :)

Skrevet

jeg sa det til hele familien i uke 7-8 og til venninner i uke 10-11.

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 6 grunnen til det var at min familie og svigerfamilien skulle på hyttetur sammen så det ville se mistenkelig ut hvis jeg verken røyket eller drakk!

Skrevet

Vi begynte å fortelle det i uke 6, fant ut at vi heller ville ha støtte hvis det gikk galt enn å fortelle alt da. Resten av familien får vite det i morgen (er i uke 7 nå), vi er ganske spente :D

Skrevet

Jeg fortalte det til familien bare noen dager etter at jeg selv fant det ut. Var da 4 uker på vei. Selv om graviditeten ikke i det hele tatt var planlagt, var gleden og spenningen så enorm at jeg måtte dele det med noen. Fortalte det til flere gode venninner i uke 5-6. Alle visste det ihvertfall i god tid før uke 12.

Tenkte vel på at noe kunne finne på å gå galt, og at det kanskje ikke var "normalt" å fortelle det så tidlig, men jeg tenkte at 'går det galt, så går det galt. da får jeg bare takle det...' Risikoen er jo sef størst i begynnelsen, men ting kan skje igjennom hele svangerskapet. Så sånn sett er det aldri helt trygt å fortelle det.

Skrevet

Vi har posjonert det litt ut, fortalt det etter hvert som vi har hatt lyst eller det har vært praktisk (for å få tilrettelagt på jobb osv). Er 10+4 nå. Men fortsatt er vi strenge på at ingen andre får si det videre, vi skal bestemme hvem som får vite det foreløpig. To ganske sprekkeferdige kommende bestemødre som venter på at vi skal runde de magiske 12 ukene... :-)

Skrevet

Du kan jo tenke som så. Fortell dem du ved eventuell uhell kunne fortelle en dårligere nyhet også. Hvis det skulle skje noe. Har selv fortalt det en del venner, men ikke sånn til hele klassen (studerer). Har liksom fortalt det til dem som spør jeg ;) F eks om bacheloroppgava mi eller noe sånt. Føles så rart å komme med det så plutselig ellers. Det er mange som blir overraska...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...