Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 er nødd til å pumpe, men hvor mye er nok?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Tja...er vel ikke noe fasitsvar på det. Kommer an på alder også. Min baby på 2.5 mnd spiser ca 1000 ml i døgnet, men jeg tror det er i meste laget....
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 vesla mi drakk omtrent 30ml per måltid, og fikk mat hver tredje time da hun var tre-fire dager gammel. men hun økte fort! nå er hun fem uker, snart seks, og har stagnert på rundt 110ml pr måltid. prøv å gi rundt 40ml, rap babyen, og se om den maser etter mer (gaper til siden) eller lukker øynene og virker fornøyd! de øker fort den første tiden.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Synes 40 ml høres lite ut! De skal vel ha 150ml pr kilo unge i døgnet. Hvis ungen er 4 kg, blir det da 600 ml delt på f.eks 8 måltider = ca 75 ml pr måltid.
VinterSol+2 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 er jo det jeg prøver å si, at en skal se an ungen:-) "under en uke" kan jo bety både to og fem dager, lissom, så er ikke så godt å si. normalt får jo ikke moren melk før 3-4 dager etter fødsel, så de første dagene spiser jo barna så og si ingenting, og har bare suttebehov. da holder 30ml i massevis til et måltid. de fleste babyer sier jo i fra, og nekter å suge om de er mett. derfor er det greit å begynne et sted, og så heller øke mengden, om baby vil.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Tusen takk for svar folkens.. hun er nå 9 dager og spiser ca 60-80 ml per måltid.. og får mat annenhver eller hver tredje time, men såver bra lenge om natta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå