Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Gutten har 39,5 døgnet rundt i to døgn til nå. Spiser og drikker greit, ok allmenntilstand men slapp. Ikke tegn til luftveisinfeksjon eller noe annet. Hva kan det være og når kontakte lege?
m-mamma Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Gutten vår hadde høy feber i 3 dager da han var rundt året, etterfulgt av prikker - dvs 4. barnesykdom. Når du kontakter lege er jo litt opp til deg, jeg gjorde det da vi ikke fikk ned feberen noe særlig med Paracet. Tok vel kontakt med lege etter ca 2 dager. Skader jo ikke å ta en telefon til legevakta. Lykke til og god bedring!
Askepott 3 barnsmor Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Jeg hadde ringt lege iallefall bare for sikkerhetens skyld, men så lenge han spiser og drikker bra og er i grei form så er det nok ikke noe farlig.Hadde ringt i morgen om han hadde like høy feber.God bedring til gutten din ikke noe greit å være syk:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Tusen takk for svar dere! Blir bekymret når barna er syke....
Fikk maibaby06 Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 ser du har fått svar:-) vi har nettopp samme her. Han hadde høy feber (39,8) i to døgn uten andre symptomer, så plutselig feberfri neste morgen samtidig som et rødprikkete utslett dukket opp. Det er to dager siden, og vi var hos legen idag. Det var fjerde barnesykdom:-) Men syntes det var greit at legen så på det. Dekker som regel hele brystet og noe på rygg, armer og bein. Ikke i ansiktet. Ang feber: Ringte legevakten første gang han hadde høy feber (nesten 40) og fikk beskjed om å gi barneparacet og så se om feberen gikk ned. Ellers inn til lege.
Tirilille Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Kan fort høres ut som 4.barnesykdom, ja. De får høy feber, men har ok allmenntilstand. Feberen går ned etter noen dager, og da kommer gjerne prikkene på magen. Jeg er vel av typen "vente og se", så jeg hadde nok drøyet legebesøket noen dager dersom feberen går ned med paracet og barnet spiser/drikker og ikke er alt for slapt. Jeg husker jeg syntes det var vanskelig dette med bra allmenntilstand med jenta mi, men skjønte hva som mentes en gang hun hadde heller dårlig allmenntilstand. Da ser det det godt på barna, ja. Paracet virket ikke, og feberen bare steg til 40,1 mens hun var uendelig slapp og bare ville sove. Da var veien kort til legevakta hvor det ble konstatert høy CRP og ørebetennelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå