Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap la jeg på meg 30 kilo. Jeg gikk riktignok ned alle sammen og enda noen til de første 6 ukene etter fødselen, men følte meg skikkelig stygg (!!! ja faktisk!!!!) de siste måndene av graviditeten. Dette syntes jeg var utrolig sårt og leit, og det hjalp ikke med kommentarer fra jordmor om "drikker du mye brus osv". Jeg liker ikke brus engang. Har egentlig alltid vært rimelig slank, 54-56 kilo fordelt på 160 cm så lenge jeg kan huske. Men dette forandret seg altså under graviditeten. Nå er jeg 3.5 månder på vei, og har allerede lagt på meg over 6 kilo!!!! Hvor skal dette ende??? Denne gangen tror jeg vektøkningen også er et resultat av at jeg har stumpet røyken, og derved både spiser mer og har lavere forbrenning. Jeg har også vært utrolig sulten disse ukene, og mat har hjulpet på kvalmen. Men nå sitter jeg altså her og vurderer om jeg skal melde meg på Grete Roede kurs for gravide. Hva er vitsen med å stumpe røyken, hvis jeg kompenserer med å spise masse og gjerne usunn mat?

Noen med erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.. Grete Roede kan kanskje være en god idè det, der lærer man hvertfall å spise sunt, og finner ut hvor mye mat man egentlig trenger.. Pluss at man får mange gode tips på hva man kan bytte ut godiset med :) fruktbiter med kesam vanilje f.eks (namnam).. Gikk på det selv for et år siden (da var jeg ikke gravid), og forsøker å holde meg til det nå etter at jeg ble gravid også.. Ved å følge en Grete Roede diett er man hvertfall sikret at man får i seg nok med vitaminer og mineraler og alt annet kroppen trenger :)

Mener forresten at jeg har hørt at Grete Roede har kurs for de som slutter å røyke også, hehe..

Skrevet

De har også kurs for gravide :o) Jeg har gått noen kurs, men ikke når jeg har vært gravid. Kjempegod mat og masse fine tips, men jeg syns det er et strev å "holde tiden" og tenke mat hele tia. "Oj, nå må jeg spise igjen" og planlegge all maten hele tiden. Det er skikkelig slitsom. De fleste vet jo hva sunt kosthold er og hva man bør holde seg unna. Trikset er faktisk å spise nok og riktig. Hvis du trenger noen til å holde deg i øra så er det absolutt et godt tiltak med Grete Roede. Lykke til med hva du måtte velge ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...