Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg får inntrykk av at mange her bruker mme, blir ikke det kraftig kost for babymagen? Min har så treg mage, så jeg har mm i grøten, men det er tungvint å pumpe 100ml, spesielt når jeg bruker en eeevighet på det... Flere som brukker mm? Hvorfor ikke i så fall?
Mammaja 120107 Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg brukte mm i smaksposjonene den første måneden. Men jag klarer ikke pumpe så mye, iallefall aldri 100ml.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 bruker begge deler, altså noen dager mm, og andre mme, spørs hva jeg har hatt tid til. Han får grøt kun på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Kjøper grøter som blandes ut i vann eg da... Slipper styre med både pumping og anna... Geniale syns eg..
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Det er vel hva man har tid og mulighet til, jeg kommer ikke til å ha tid til å pumpe ut mm og jeg ser egentlig ikke helt poenget heller. Til helt små babyer kan nok mme gi dem tregere mage enn mm, men ikke for så store babyer at de er store nok for grøt, da er nok grøten en mye større kilde til treg mage. Tror trygt du kan blande grøten med mme om du vil det. Eller kjøpe grøttyper som kan blandes med bare vann, det er jo enda enklere! Til den trege magen kan du jo gi noen skjeer med sviskesaft til småen din og unngå å gi ham banan!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Når vi ga 4 mnd grøt blanda vi med mm, men vi brukte ikke 100 ml for syns grøten ble så tynn da. Men jeg satt å pumpa mens sambo tok kveldsstellet. Så fikk han grøt og resten av melka etterpå. Pumpa ut mellom 120 ml og 160 ml, men alt gikk som sagt ikke i grøten. Syns det var helt greit, men var deilig når vi skulle blande ut med vann. Og deilig at det kun var 1 gang om dagen.. Er jo ikke lange perioden grøten skal blandes ut med melk så da var det greit.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg bruker mm i grøten. Jeg har nok melk så det er ikke noe problem. Må bruke melkefri grøt, og en barnelege sa til meg at den grøten som blandes med vann inneholder melkeprodukter behandlet på en spesiell måte. Lillemann er i melkeallergi risikogruppe og kan derfor ikke ha den type grøt.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Hvorfor er gutten din i risikogruppen for melkeallergi? Hva slags grøt får han da? Broren min har litt allergier, tåler vel melk, men må ha uten laktose. Regner med at det går greit da, for har ikke hørt noe om at vi ikke skal bruke grøt som blandes med vann..
Maisie Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Jeg bruker også mm i grøten. Men bare i kveldsgrøten, og ikke alltid det blir 100ml heller. Han får grøt som blandes med vann om morgenen.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 hadde brukt mm hvis han hadde fått grøt som skulle blitt blanda med melk. men han får 6 mnd's grøt siden han er 6,5 mnd, så da blir det vann.
Nesly Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Jeg pumpet meg og blandet med mm da jeg introduserte grøt. Gjorde dette noen uker. Men gikk så over på mme, fordi det er enklere, syns det ble litt mye styr med den pumpingen hver kveld, ekstra arbeid å vaske/sterilisere pumpa hver kveld.. Skal snart gå over på 6 mnd.-grøt, som kan blandes med vann:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå