Gå til innhold

Hun har feber.. Noen med erfaring med paracet stikkpille her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk vaksine i dag 3 mnd... Nå hadde hun feber i 38,8 tatt irumpen.

Jeg ga hanne stikkpille og lurer på hvor lang tid det tar før den virker?

Jeg synes så synd på henne stakkar! Noen som vet hvor lenge de har feber/er i dårlig form etter vaksine også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når Lucas har fått stikkpille har det begynt å virke etter ca 30 min, men har kun gitt når han har vært syk, for han har ikke fått reaksjoner på vaksine så om det er annerledes med det vet jeg ikke.

Skrevet

stikkpiller virker ofte fortere enn i flytende form, syns stikkpill funker bra og bruker det når de to miste er syke. Tuppa mi reagerte ikke på først vaksinen, men den andre, da hadde hun feber og var slapp en dag!

Skrevet

ok... takk for svar... Må jeg gi henne vann i tillegg til pupp, eller kan jeg se ann? Og i tilfelle hvilke tegn ser jeg etter..

Skrevet

hei. min lillegutt får feber og sover MYE etter vaksinene.. har gitt han en paracet stikkpille og ammet som vanlig. Om han er tørst så drikker han mer melk enn vanlig sa min helsesøster til meg da jeg spurte. Ga ikke vann ekstra da feberen ga seg natten over.. Lykke til og god bedring til lillejenta :)

Skrevet

Barn under 12 år får best smertelindring av Ibutemin samtidig som den er bedre for magen. Husk at den butte enden skal inn først og det er ikke nødvendig å putte fingeren oppi rompa. Lukkemuskelen drar den vidre inn når du har puttet hele inn.

Skrevet

Kan ta fra 20-60 min før du merker bedring.

Ikke nødvendig med vann, holder med morsmelk.

Skrevet

helsestasjonen anbefaler paracet om de små får feber og blir syke etter vaksine. Jenta mi virket som hun hadde vondt ihele kroppen etter vaksinen....e...hun blir slik hver gang. Paracet supp hjelper da, og virker etter 20-30 min.

Skrevet

åh.. takk for svar jenter... føler meg lettere hysterisk her når lillegull har det vondt... :) Men: skal den butte enden inn først? Hm... da har jeg gjort feil... Kommer vel brått ut igjen da?

Skrevet

Det diskutereers men på sykepleien i min tid lærte vi at den flate enden skal inn førts...altså ikke den spisse

Skrevet

Butt ende først ja. (jobber i helsevesenet) Men gjør sikkert ikke noe at du tok motsatt. Paracet fungerer bra det og det blir anbefalt ja. Mens nyere forskning viser at Ibutemin gir noe bedre lindring og dette er også et mildere medikament. Men herregud, paracet er bra nok i massevis! God bedring til lillegull :-)

Skrevet

Om du ammer så er det best å bare gjøre det.. morsmelk er bedre enn vann som tørstedrikk.

Paraceten bør virke ila. 30-45 min ihvertfall.

Men er hun utilpass og sutrete?

Om hun ikke er utilpass og sutrete så trenger hun ikke febernedsettende når feberen er så lav.

Skrevet

Og som de andre her sier.. den butte enden først inn.. men har du tatt den spisse så er det ingenting å gråte for, hehe.. den virker for det.. men slik jeg har forstått det sklir den raskere opp med den butte enden først og virker da kanskje raskere..

Skrevet

ja, hun sutret en del og begynte å gråte. Hun er vanligvis veldig "snill" og gråter lite.. Sjekket feberen når det hadde gått 45 min jeg... da hadde den gått ned til 38,5... så da håper jeg den er på vei ned...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...