Gå til innhold

Flere enn meg som har svart belte i vogn-shopping ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*flau*

Vi har 2 barn, og 4 vogner ståendes nå... + at jeg har solgt 2 stk for en stund siden...

Er det flere enn meg som shopper forskjellige vogner ?

*krysser fingrene og håper det*

Jeg er lissom litt "prøv og feile" på vogner.. er veldig vanskelig å vite hvordan man like ren vogn før man har prøvd den noen dager...

Her er min "vogn-karriere":

1.Kjøpte (dvs vi fikk av min mamma) en Simo vogn til jentungen da hun ble født for 2.5 år siden.

Den har vi brukt hele tiden, og kjempemasse. Er veldig glad i den.

For meg har dette vært en superflott vogn. Vanlig vogn, med hardbag til.

2. Kjøpte en quinny vogn fra tyskland da hun var noen mnd gammel. Denne ble imidlertid aldri brukt noe særlig, annet enn på noen få turer, så den solgte jeg for en stund siden. Den var veldig tøff, og jeg synes det var synd jeg ikke likte den, men... jeg likte så godt simoen jeg, så endte opp med den hver gang jeg skulle på tur...

3. Vant en auksjon på qxl, på en slik "Babytrend" vogn. Betalte noe slikt som 100 kr for vognen. Den var ny, så det var jo ikke noen utgift å snakke om ! Den har liggi på loftet i lang tid, (og jeg glemte faktisk at jeg hadde den en stund) men har nå kommet ned, og vi bruker den som "shoppetrille" når vi skal en snartur innom kjøpesenteret/byen. Helt oki trille, men ikke noe å gå tur med, da den har små hjul og ingen fjøring.

4. Vogn nummer 4 blei kjøpt for en stund siden, en carena easy trille.

Skulle brukes som shopping trille, for å slippe å drasse med simoen hele tiden, men jeg sparket bare borti handlekurven under da jeg gikk med den, så den blei solgt.

(Ja, jeg hadde jo glemt at jeg hadde babytrend vogna.....når jeg fant den på loftet solgte jeg carena'en)

5. Vi fikk en gutt for ca 3 uker siden, og siden jentungen fremdeles bruker sin simo-vogn i barnehagen til å sove i, så kjøpte vi en Teutonia Spirit til gutten. Men foreløbig så synes jeg den er litt mer tungvint en simoen, den er lettere i vekt, men vanskeligere å få inn i bilen synes jeg, for den har ikke noe låsemekasnisme sammenslått, så da hopper den lissom opp igjen ! Også er det så dårlig plass under vognen, i handlekurven.... der er simoen en drøm !

Men teutoniaen er kjempegod å trille !!! Så jeg håper den og jeg blir litt mer venner etterhvert. Den er knallgod å gå langtur med hvertfall !

6. Vogn nummer 6 blei innkjøpt i dag, under påskudd av at jeg nå skal bruke simo vogna til gutten litt mer i begynnelsen, så da kan ikke jenta ha den i barnehagen, og siden teutoniaen er så ny (og dyr) så synes jeg det var dumt å ha den i barnehagen, tilfelle det skjer noe med den osv... så da kjøpte vi en Carena Sprint til 1200 kr som hun kan ha i barnehagen å sove i....

Den er også såpass liten (i forhold til simo/teutonia), at når jeg og sambo skal ha med begge ungene på handletur på kjøpesenteret, så får vi akkurat plass til carena'en og babytrend-vogna, i bilen.

(Får ikke både simo og teut. i bilen samtidig).

Orker ikke springe rundt etter jenta på 2.5 på kjøpeseneteret, det er så mye lettere å plassere henne i en vogn !

*Puh*

Jeg må da snart få blomster for å holde barnevogn salget oppe her i Norge...

Noen som er like ille som meg ? *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Kremt* Jeg er nok myyye verre...:-/ Har aldri mer enn to vogner på en gang (har to barn), men har prøvd utrooolig mange vogner, inntil jeg endte på favoritten hittil - OTH <3 Elsker den, den skal aldri byttes ut :-)

Hehe..!

Skrevet

jepp jeg har 2 simo kombi og en simo champ.120 men den skal jeg selge og så har jeg en basson vogn. og en gutt på 9 mnd.

Skrevet

Vogndilla jeg og! He..he..

Har hatt en billig Knorr vogn til førstemann. Solgte den fort, og kjøpte en Simo Urban Active sportstrille (som jeg faktisk har ennå (5 år gammel, men like god.))

Så fikk jeg en tre-hjuling, som er "grei" nok i butikken. Også har jeg en Emmaljunga City. Veldig fornøyd med den, men lurer på å bytte til en Emmaljunga scooter, den er litt nettere. Har også lyst til å kjøpe en OTH, alle med vogndilla har en OTH tror jeg, så kanskje det blir det neste...

Men samboeren min blir gaaal av alle vognene. (Og det hjelper jo ikke at storesøster har 4 dukkevogner også.)

Skrevet

Er det mulig å være så materialistisk? Skjønner at du vil at ungene skal ha det beste, men blir det ikke litt slitsomt å skulle "henge med" i handlemaset?

Vi har EN vogn, og faktisk kan jeg ikke huske hvilket merke den er engang. Men den funker helt fint. Kjøpte den brukt av en kompis som fikk barn selv for to år siden.

Skrevet

jepp, jeg har 6 vogner.

nr 1 , simo combi blei kjøpt til førstemann for 12 år siden .

nr 2 , en quinny reisetrille

nr 3 en simo tralle .

nr 4 en 3-hjuling

nr 5 også en simo combi (kjøpt brukt,og fordi den første simoen min berer preg av å vere 12 år)

nr 6 er ei graco mistral vogn som er veldig grei å klikke på bilstolen.

men nå tror jeg det holder...

mannen min sier vi kan ha utstillig etterpå

Skrevet

Fra hovedinnlegger, til anonym over her:

Om jeg er materialistisk ? Nja.. ikke sånn i det daglige.

Er svært lite opptatt av å ha det dyreste, beste eller mest av noe.

Og det er faktisk ikke BARE komforten til _ungene_ jeg tenker på med alle vognene mine, det er faktisk meg selv ! He he...

Jentungen og gutten sover sikkert likegodt i alle vognene omtrent de, men de vognene jeg enten har solgt, eller ikke er helt "venn" med enda, er de vognene som jeg selv har problemer med....enten fordi de er tunge å løfte, vanskelige å trille osv osv...

det ville du ha lest hvis du leste hele innlegget mitt... (ja jeg vet det blei laaangt...)

Du skriver at du har 1 vogn, og hvis det fungerer for deg, så er jo det flott, men jeg ser selv, at med 2 barn, som begge enda er i vognalder, så er det vanskelig å få gjort noe foruftig når man skal handle hvis ikke begge to er i vogn. Den minste klarer jo ikke holde hodet selv enda, og den eldste springer avgårde for å se på alt og ingenting som er spennende på et kjøpesenter...

Innlegget mitt var bare ment som en artig "undersøkelse", ikke for å vise "alle" at jeg har flest eller best vogner :-)

Skrevet

Godt det ikke bare er meg sier jeg bare... Føler også jeg må prøve og feile en del ang de vognene, og så endrer behovene seg, så da blir det fort behov for utskiftninger! Dessverre ser det ikke ut til at den perfekte vogna finnes, selv om jeg har lett godt he,he

-Først hadde vi 2005 Brio duo vi fikk i fødselsgave av besteforeldrene. Likte vogna utrolig godt med den store bagen, suveren fjæring, telekophåndtaket, vendbar trilleretning osv. Men syntes den ble veldig klumpete med sportsdelen, + at je var gravid igjen, og visste jeg måtte ha en søskenvogn. Så den ble solgt (men til samme pris vi ga!) etter ca 9 mnd.

-Hadde også en Quinny Fashion, som vi hadde liggende i bilen til å feste bilstolen hennes på da hun var baby! Solgte den med setet da hun gikk over i neste klasse i bilsete! (solgte også den uten tap!)

-Kjøpte Quinny Freestyle 3xl comfort da vi solgte duovogna. Liker den vogna veldig godt!!! Den er så fremkommelig og fin. Men så ble jeg aldri helt venn med den... Uten at jeg helt vet hva det var... Tror det gikk mest på at da hun ble større og tyngre, og satt mye mer urolig så ble vogna litt ustabil. Kunne ikke legge ryggen helt ned for da tippet den, og tipper fort bare av stelleveske hengende på :o( Ble også en smule trang etterhvert... Har den enda, for bruker den til lillesøstra nå. Men skal snart selge den siden lillesøster begynner bli større og.

-Trengte en trille å ha liggende i bilen, og til ferie, så kjøpte en Carena Lie Back Lux, og den var grei et par uker, men så var bare alt noe herk. Søplevogn!!! Så den ble solgt...!

-Kjøpte da istedet Quinny Zapp som shopping- og reisetrille, og den er bare helt suveren!!! Superfornøyd! Bruker den nå til å feste bilsetet til minsten på når vi er i butikken ;)

-Kjøpte Emmaljunga Scooter da freestylen hadde veltet flere ganger så jeg ikke turte bruke den mer. Synes det er den beste vogna jeg har hatt og prøvd! Ikke er den så fryktelig dyr heller. Den bruker vi masse, og kommer til å ha den ut vognperioden.

.så var det søskenvogna da...; Herqules Twin Raptor. Veldig fornøyd med den, og den har virkelig gjort nytten sin. Men nå skal den selges dessverre...

-Også fikk jeg tilbud om en nesten ny Emmaljunga Scooter her inne som jeg bare helt impulsivt kjøpte med tanke på lillesøster. Synes det er best å gå med hver sin vogn om vi er to voksne ;O) Den er allerede brukt masse, og hun har i det siste brukt den istedetfor freestylen.

så det var 8 vogner vi har vært igjennom... *kremt* Nå har jeg da to scootere, zapp, også søskenvogn og quinny som er for salg da. Og titter etter en enklere søskenvogn...

Faktisk mener jeg ikke at det har vært noe spesielt unødvendig heller... Men bruker vogn mye, for jeg kjører ikke bil, og er hjemmeværende med begge de små, 8 mnd og 2 år.

Skrevet

Panda - joda, leste hele innlegget.

Jeg blir bare litt skremt når folk skal ha så sinnsykt mye greier...For det er ganske mange som er helt opphengt i merker og priser. Alt skal være såååå bra liksom. Godt du ikke er en av de :)

Skjønner som sagt godt at du vil at ungene skal ha det beste de kan få, og ikke minst; vet hvor slitsomt det er med to knøttinger og handletur (dagmamma endel år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...