Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 jeg skal til syden om tre uker og leste et tidligere innlegg om at man burde ha støttestrømper til flyturen?! hva er det godt for? ;)takk på forhånd..
"gullet" Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 for bedre blodsirkulasjon, dette for og forhindre blodpropp... de virker stramme men er faktisk behagelige når man først har fått dem på... annbefaler d jeg :-) og i tillegg til det gå noen turer i flyet... og drikk masse vann. God ferie :-)
petite fleur Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Skal være bra for blodomløpet og forhindre at du blir så hoven i beina, tror jeg....Jeg brukte de på flytur og det funka som bare det:)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 ok...takk for tipset...;)hvor får jeg tak i sånne??helsekost eller noe sånt kanskje?
"gullet" Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 jeg kjøpte mine på en foretning som solgte helsetøy, helsesko osv.... men kanskje de har på apotek også ?
Månestrålen :-) Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Mener jeg kjøpte mine på apotek og hos bandagist, men tror også du kan finner på Sparkjøp.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Er dette noe man BURDE ha på seg under fly turen,eller går det fint uten også? ....hva koster disse støttestrømpene sånn ca?
M*A*S*H* Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Det er noe du BØR ha på deg under flytur. Det forebygger hovne bein, åreknuter (stygge skjemmende utvoksende årer på legger og lår som ikke går tilbake etterpå) og blodpropp som i verste fall kan gi deg blodpropp i lungene. Man har økt risiko for blodpropper når man er gravid. Disse strømpene fås både hos bandasjist og på apotek. De aller beste strømpene koster 500-1000,- men du får enklere bomullsstrømper som bare går til knærne for et par hundre. Seinere i graviditeten bør du også bruke disse - hver dag. Titt litt på beina til moren din så får du et lite bilde av hvordan du selv kan bli. Åreknuter kan være litt arvelig. Ellers - viktige råd du har fått lengre opp her. Reis deg opp og gå litt - be om midtgangen på flyet. Og drikk masse vann:-D
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Anbefales, ja. Du får kjøpt det der du får kjøpt kofferter og reiseutstyr også. Morris-butikker har, vet jeg. Har de selv.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Se på beina til mor mi? Hva mener du med det? Ingen åreknuter på henne nei! Jeg fikk ingen i forrige sv.skap,men så fløy jeg ikke heller da. Mener du at hvis jeg ikke bruker støttestrømper på flyet så kommer jeg til å få åreknuter? (ja,vet at det i verstefall kan ende med blodpropp) Heiaar: da skal jeg kikke innom morris butikken:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 ScoobyDoo : Beklager misforsto litt*hormoner,ja!* Skjønte det med å kikke på moren min nå;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå