Gå til innhold

dere som har peiling på modning ol.. se hit litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i dag og han skulle kjenne om det var modning. da fikk han inn to fingrer og sa at det var mykt og at livmorhalsen var kort men ikke avflatet ennå men når han får inn to fingre vil det si at det er åpning og hvor mange cm reiner de på to fingrer evnt?må livmortappen være helt flat før en reiner åpning? jeg er 38uker på fredag og han sa at livmortappen skulle egentli være hard ennå så det var mer modning enn det skulle.. men han ville ikke si noe om hvor lang tid det ville ta før jeg føder. men det kan jo ingen vite da....skal på akupentur på torsdag,da setter hun riestartene og modning. håper det kan sette fart på sakene..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har ca 2 cm åpning da.. JM fikk inn ein finger hos meg og sa eg hadde ca 1 cm åpning. Har hatt det snart 1 mnd..

Skrevet

hva?? skal legen stikke fingrer i meg før mottagelsen på føden????

Skrevet

nei,det er noe du velger selv hvis du vil vite om du har modning eller ikke.

Skrevet

når jordmor sjekket modning på meg var det ingen åpning... hun hadde to fingre inni å kjente... livmortappen var bløt å flat, men ingen åpning... dagen etter kom lille gutten min! så det kan jo skje når som helst..

Skrevet

spennende å høre. håper noe skjer her også snart

Skrevet

han fikk to fingrer inn i livmorhalsen. så reiner med at det vil si åpning. men sist svangerskap gikk jeg med 3cm en uke. tror nokk ikke jeg går over tiden men det vet en jo aldri...får bare vente å se...

Skrevet

2 fingre betyr 2 cm åpning. Dette trenger ikke nødvendigvis si at fødselen er nært forestående men det er positivt når fødselen først starter at du er moden og har åpning. Pleier å gå fortere og lettere da.

Skrevet

Hvilken åpning da? Driver ikke å stikker fingerene inn der nå som jeg er gravid men er det liksom der hvor man kan kjenne en bittelitten åpning lengst inn i sjeden (uten å kunne stikke fingeren inn) når man ikke er gravid, eller er det lengere inn?

Skrevet

de kjenner med fingrene opp i livmorhalsen ja. Det er jo denne som skal åpen seg under fødselen. Jeg er ingen ekspert og har latt legen ta seg av dette da, det er deres felt liksom.

Skrevet

Dette har ikkje eg peil på heller....

Viss du "kikar oppi" så ser du jo ingenting......er jo heilt vanleg....eller må du opna sjølv. laga hol liksom, og så sjå kor stor opninga blir? Eller kva gjer de?

Forklar!!!

Skrevet

Forrige gang skjekket de meg på sykehuset -og da må de jo stikke fingre inn for å kjenne-men tror ikke det nødvendigvis betyr at d er åpning..jeg hadde 0 cm åpning, og livmorhalsen må slettes helt ut før det kan åpne seg slik de forklarte det til meg..men nå er jeg ingen ekspert..

Skrevet

snakket med føden om dette nå. førstegangs fødene pleier livmorhalsen flates helt ut så kommer åpningen etterpå. men annengangsfødene ( som jeg er ) kunne det bli åpning samtidig som livmorhalsen flates ut. så hun sa at når legen fikk inn to fingrer ville det bety at jeg hadde 2cm åpning men hun sa også at jeg kunne gå uker med dette så det har ingen betydning at fødselen er nærmed. tror ikke du kan kjenne dette selv siden ingen vet hva en skal kjenne etter så du må nokk til jordmor eller lege for å finne det ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...