Gå til innhold

Gravid igjen etter to MA ;)))


midori

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er gravid igjen etter to MA det siste året, denne gangen bare må det gå bra! Termin ca. 3. april.

Fler i samme situasjon? ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA!!!!

 

Har hatt 1 SA og 1 MA siden mars 2006. Termin nå ca 6 april. Livredd for at det skal gå galt igjen. Fått dårlig ods fra gynekolog.

Håper det går bra med oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg krysser fingrene for deg! Jeg har hatt tre MA, men alle var for 8-12 år siden - og jeg har også en fantastisk elleve-åring, så jeg har også klart å fullføre et svangerskap. Nå er jeg nygravid igjen, med min nye og herlige mann, så jeg er ganske spent på hvordan det vil gå.

 

Jeg kan jo si at det var det tredje svangerskapet mitt som gikk bra! Etter to MA (en "missed abortion" der fosteret var dødt i uke 9 men jeg ikke visste noe før blødninger ved 13,5 uker, og en "vanlig" spontanabort i uke 11) hadde jeg et vellykket svangerskap. Skjønt også da fikk jeg styrtblødninger i uke 11 som varte til uke 20, det var kjempeskummelt, men det gikk bra. Altså kan det GODT gå fint selv etter to spontanaborter!

 

Jeg fikk komme til spesialist i det tredje svangerskapet, og hun sa at det ENESTE som var bevist at det hjalp kvinner i min situasjon (altså som har spontanabortert men man har ikke funnet - eller egentlig lett etter - noen spesifikk grunn til det) var hyppig oppfølgig av lege og hyppige ultralyder for å gi den gravide trygghet om at fosteret har det bra. Jeg fikk ultralyd annenhver uke helt til langt uti andre trimester, da blødningene var over og alt var trygt og godt. Det ga meg MYE trygghet å se at fosteret levde såpass ofte og det å føle at jeg ble tatt virkelig på alvor.

 

Går dere til spesialist? Vet dere om dere får spesiell oppfølging?

 

Jeg håper å kunne gå til hun samme som sist, må ringe og høre - men det er jo en stund siden sist nå så vi får se hva hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere :):) jeg er også gravid etter 2 ma på kort tid. første gang var jeg 12 uker på vei andre gang var jeg 8 uker. krysser fingrene for oss denne gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Gratulerer, håper virkelig det går bra for alle sammen ;)))

Men merker at jeg er urolig, greier liksom ikke å glede meg helt over positiv test ennå..

 

Skal på ultralyd allerede på tirsdag, da er jeg bare 6+2 iflg.menstermin. Kommer til å ta ultralyd annenhver uke fremover, har blitt anbefalt det av gynekologen min. (Den første MA en min i november-06 blei ikke oppdaga før i uke 14, andre gang på ultralyd i uke 9 i mars).

 

Har dere fått mye symptomer enda?

Jeg har vært småkvalm stort sett hele dagen i det siste, er usigelig trøtt og frossen og har ltt magesmerter innimellom.

 

Lykke til så lenge, jeg skriver mer når jeg har vært på UL;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...