Mazza** Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er 163 cm og har lagt på meg 10-11 kg , har nå litt over 5 uker igjen til termin. Idag sa overlegen på føden at hun ville ha meg inn til en sjekk neste uke fordi hun syns jeg hadde lagt på meg for lite??? Kan det være riktig ?? Både jm og legen min har jo skrytt av hvor bra alt ser ut.......nesten sånn at man blir litt urolig jo... Flere som har opplevd dette??
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Syns dette hørtes rart ut. Du har jo også noen uker igjen. Jeg har lagt på meg 2 kg, men alt er i orden og baby'en i magen vokser fint. Jeg er i uke 31.
smy & prompegrisen Skrevet 1. august 2007 #3 Skrevet 1. august 2007 Hørtes rart ut ja...er i uke 35 og har lagt på meg like mye som deg, og ingen har nevnt vekten min med et ord. Er lang jeg da, men det kan vel ikke ha så mye å si. Det er ikke fordi du har lavt SF-mål da? Det sier vel mer om størrelsen på babyen enn hvor mye du har lagt på deg. Uansett skader det vel ikke med en ekstra sjekk, da får du jo bare bekreftet at alt er bra
ennaH Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 Gro Nylander sa i en artikkel at mor måtte minst 7 kilo opp i vekt i løpet av svangerskapet, hvis ikke var det reell fare for at babyen ikke hadde fått det den trengte av næringsstoffer. 7 kilo tilsvarer baby pluss morkake pluss fostervann. Alt over det er kilo vi trenger til amming. Sånn sett høres 10-11 kilo lite, men ikke urovekkende ut.
monna26 Skrevet 1. august 2007 #5 Skrevet 1. august 2007 jeg og er 163cm og slank. har lagt på meg 9 kg og er i uke 38. har vært på sjekk på kk. en liten som lurte meg.. men de sa ingenting om vekt el noe hos meg. jm og lege er fornøyd også.
Guttemamma x 3 Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 10-11 kg. høres helt greit ut hvis du var normalvektig i utgangspunktet. Jeg er normalvektig, har lagt på meg 6 kg og S/F-målene synker på kurven. Ultralyden viser at alt er bra med den lille så da venter jeg bare på at den magiske termindatoen nærmer seg. (også litt over 5 uker igjen) Ta imot den ekstra sjekken du får så slipper du å være bekymret.
Mazza** Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 Takk for svar jenter smy: kan ikke være det målet , for jeg har hele tiden ligget over skalaen.... men men nå har jeg fått time så da drar jeg....en ekstra sjekk er vel ikke å forakte heller.... Veide 63 kg da jeg ble gravid....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Hæ? Høres jo heeeeeeeeelt rart ut. Da burde i alle fall jeg ha blitt sjekka da jeg var gravid med snulla, for da la jeg bare på meg 4 kg! Men likevel dreit jordmor i at jeg i det hele tatt var kvalm (men hun var jo ingen bra jordmor da).
Sweet tooth Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Jeg synes også det hørtes rart ut at vektøkningen i seg selv bør gi grunn til bekymring- så lenge synmfysemålene ser bra ut? Jeg er 1,76 cm. høy og har lagt på meg ca. 11-12 kg og er ved termin i dag. Har blitt sjekket eksta med ul på sykehus at tilveksten går som den skal pga. noen komplikasjoner i starten av svangerskapet, og alt ser bra ut. Ville ikke bekymret meg var jeg deg, men heller bare sett det som positivt at du får en ekstra sjekk om at alt går som det skal. Lykke til!
gullis og snuppis Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Tror ikke du skal bekymre deg! Jeg er like høy som deg, og var 56 kg før jeg ble gravid. Ved første legekontroll sa legen at jeg ikke burde gå opp mer enn 10-12 kg! Syntes det var litt rart å si siden jeg overhode ikke var overvektig i utgangspunktet, men... Uansett: Nå har jeg to uker igjen til termin og har gått opp ca 10-11 kg. Vektøkningen har skjedd gradvis gjennom svangerskapet. Jeg har vært hos flere leger/jordmødre, og hele tiden fått høre at vektøkningen er fin. Symfysemålet mitt har også ligget litt over streken (men innenfor det skraverte området) så faktisk fått kommentarer på at magen er stor... Ingen som har bekymret seg for liten vekst i alle fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå