Gå til innhold

Mora mi vil ikke passe ungene hun..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er litt synd, når vi bor 5 min unna hverandre. Nå har hun vært på ferie, alene i to uker, og kom hjem igår. Spurte om ikk eungene kunne være der på lørdag, for vi skal på et arrangement. Svigers skal også dit, hvis ikke lkunen vi spurt dem. Hun ble netsen sur, for hun var lsiten etter ferien!!!

Hallo, det re jo barnebarna hennes! Og hun maser om at vi skla bli med henne til syden neste år, forget it!! Ifjor når vi var med henne på ferie, ranglet hun omtrent hver dag, og var sur på dagtid fordi ungene var urolige. Samboern min får helt hetta...

Nå skal jeg ikke klage for vi har stort sett barnepass hver gang deter noe, svigers, samt pappa er supre å stille opp. Foreldra mine bor il ag, men pappa kommer ofte hit og passer, da mamma får nesten hysterisk anfall av å ha dem i hus. Hun nekter for det selv, emn detre grusomt åvære der, når det virker som hun ønsker oss langt vekk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm,nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er og hvordan de oppfører seg,men synes jo det er litt rart at hun ikke ønkser å passe dem av og til.

Samtidig må vi tenke at det vi som har satt barna til verden og derfor kan vi ikke forlange at andre skal passe dem hvis de ikke ønsker det.

Kanskje hun føler at hun ser dem masse,siden dere bor så nærme.Kanskje hun er slite,rangler hun slik du sier,kan det jo ta en stund for å ta seg inn igjen.Merker jo bare hvordan jeg er hvis jeg har vært sent ute i vennerslag.

Prøv å snakk med henne om hva du føler.kanskje ting ordner seg da.

Lykke til.

Skrevet

De er 2 og 4, litt aktive, men hun sier de er mye roligere når jeg ikke er til stede. Vel, sliten etter to uker i syden, joda...Jeg skjønner det! Skulle tro det var litt kos å få ha barnebarna sine jeg da..Men hun har det MYE verre enn alle andre, denne dama her da.Pluss atd et er utrolig viktig for henne å ha det strøkent til enhver tid..

Jeg har jo sagt at de kan være her, hvis det er bedre. Men nei da! Hun ser kun seg selv...

Skrevet

Du er ikke allene om det. Nå har min mor flyttet her i fra, men hun har min søster med sønn ganske i nærheten. Synes nok at hun kunne ha stilt opp litt mere der ja. Men det blir et ork for min søster å spørre, for det er utrolig med uffing og okking fra den kanten. Takk for de fantastiske svigerforeldrene mine.

Skrevet

Er vel kanskje ikke alle mødre og bestemødre som liker barn like mye? Skjønner at det er sårt for deg, og heldigvis har du andre som stiller opp for deg. Vet hun hvordan du føler det?

Gjest Filifjonka
Skrevet

"Hvor intet er å hente,har selv kongen tapt sin rett." Er det noe som heter. Det er dessverre slik at det er ikke alle bestemødre som er spesielt begeistret for å passe barnebarn, eller en gang være sammen med dem. Du er faktisk veldig heldig, som har både din far og dine svigerforeldre som stiller opp for ungene dine. Det er tre av fire, det.

Mitt råd til deg er å prøve å glede deg over de tre som stiller opp, og som er interessert. Prøv å glemme dine sårede følelser og skuffelse over moren din. Skyv henne ut av tankene dine, ut av livet ditt om du må. Du kan jo prøve å fortelle henne hva du føler, men vær forberedt på at hun kommer til å gå i forsvar og legge "skylden" på deg og ungene. Skaff deg en annen barnevakt, en utenfor familien, som du betaler litt for jobben. Prøv å heve deg over problemet med moren din.

Og tenk på at i lengden er det hun som taper, ikke du.

Skrevet

Fy fader, det er dårlig gjort spør du meg... Skjønner ikke hvorfor noen er sånn jeg. Må være veldig skuffende for deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...