Gå til innhold

trionetta?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at man kan bli gravid dersom man bruker trionetta p-piller? de ble jo tatt av markedet 1.januar i år, og i dag fikk jeg høre at det vare fordi man ble gravid av de. både jeg og 2 stk. til fra samme kommune ble gravid mens vi gikk på trionetta. flere som har hørt om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en viss risiko for å bli gravid ved alle typer p-piller, selv ved perfekt bruk (har sett et seded at de er 99% sikre, men da er d jo den 1% igjen...). Slurver man med å ta pillene øker sjansene. Jeg har selv gått på trionetta i nesten ti år da te ble tatt fra markedet og har vært svært fornøyd med de. Fikk oppgitt at årsaken til at de ble tatt av markedet var pga unødig høyt hormon innhold. Det er visst nok bedre for kroppen med piller som ikke har så høyt hormon innhold. Så virker som det er "helsemessige" årsaker til at de ikke er i salg lenger

Skrevet

jeg brukte trionetta i 4 år før jeg sluttet for å bli gravid:) og jeg ble aldri det...så opplevde aldri noe sånn med de:)

var veldig fornøyd:)

Skrevet

Har ikke hørt grunnen til at de ble tatt av markedet. Ble selv gravid på trionetta, men det var nok min egen feil pga slurv. Skal gjerne innrømme det. tror de er RIMELIG sikre ved rett bruk.

Skrevet

Brukte Trionetta i 6 år før jeg gikk over til minipiller. Det er større risiko for å bli gravid med minipiller enn vanlige p-piller, men ble ikke det heller heldigvis. Trionetta er et godt og gammelt preparat, som desverre ble utkonkurrert nå pga at det kom nye p-piller med lavere hormoninnhold inn på markedet, ikke fordi det ikke var sikkert. Det er ønskelig med lavest mulig hormonnivå, men tilstrekklig nok til å hindre eggløsning. Spennede å se om de nye pillene fører til større brukerfeil og flere gravdiditeter. En annen ting er at nå inneholder p-pillene kun en hormonstyrke, med Trionetta var det 3 ulike styrker som også førte til feil dersom en pille ble glemt osv. Derfor kan det være det er markedsført som mindre sikkert.

Skrevet

Det kan jo også være at produsenten av Trionetta heller vil selge sine nye (og dyrere) produkter? ;)

Klippet fra legemiddelverket sine sider:

Legemiddelfirmaet Schering AG har bestemt at p-pillen Trionetta avregistreres i Norge fra 1. januar 2007.

Dersom bivirkninger eller manglende effekt er et problem med et legemiddel informerer produsenten om dette når medisinen trekkes tilbake fra markedet. Den eneste begrunnelsen jeg fant var at trefase p-piller ikke gir mindre bivirkninger enn p-piller der alle tablettene har en styrke.

Lett oppgitt apotekansatt....

Skrevet

Hva er apotekansatt oppgitt over? oss eller produsent?

Skrevet

Jeg hadde gått på trionetta før jeg fikk førstemann og jeg gikk på pilla i 18 år!!

så det kan ikke bare være det at den er usikker at man blir gravid med pilla...for jeg ble ikke gravid når jeg gikk på de..men 3mnd etter jeg slutta med pilla så ble jeg det :))

Skrevet

Hadde brukt trionetta i 11 år før jeg slutta og ble gravid, ergret meg egentlig å høre at de er borte, for hadde gleda meg til jeg kunne starte med dem igjen og humøret atter ble stabilt:-)

Skrevet

Apotekansatt er oppgitt over produsent selvsagt! ;)

Beklager misforståelser...

Skrevet

Jeg fikk min første på trionetta.. Samt ei venninne av meg ble også gravid på dette merket..

Skrevet

jeghar blitt gravid 2 ganger på trionetta.....å har flere venninner son har blitt gravid på disse pillene...skal jo være sikkre men,ikke på oss..hehe

Skrevet

jeg har gått på yasmin i ca4år før jeg byttet over til trionetta, ble gravid etter ca 1år på de:) så hvem vet, kanksje det ligger noe i det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...