Gå til innhold

Er jeg gnien når jeg lager mat???

Anbefalte innlegg

Skrevet

HUsker at mamma alltid hadde for mye mat og jeg koker bare det vi spiser...

Lager kjøttkaker i dag og alle får 2 hver. Liker å spise mere grønnsaker enn å stappe i seg kjøtt...

Så begynte jeg å tenke på om barna mine vil synes jeg er sær og gjerrig hehe

Vi spiser ofte dessert her...nesten hver dag så om noen er mere sulten blir det litt ekstra dessert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er nok ikke gnien, men jeg liker heller at croft spiser mere kjøtt enn dessert ;)

men det er smak og behag og kan forsåvidt ikke diskuteres :))

Skrevet

Jeg pleier også å beregne hvor mye mat jeg skal lage utifra det jeg vet at blir spist :) blir alltid litt rester, men det er ikke så mye.. 2 karbiser til hver var lite synes jeg hehe, men hvis dere blir mette av det så er jo det greit..

Skrevet

vel dessert er ofte eplekompott og frukt her....lager egne blandinger i mikseren av frukt og melk og is (av vann)

Skrevet

har frukt desert på søndager vi :) men nå i sommer har det jo blitt en is i ny og ne da :)

men så lenge barna er mettet er det jo ikke no' stress :))

Skrevet

Vi(mannen og meg) hadde ikke blitt mette av det, men det er alt for mye til en liten unge som vår med 2 kjøttkaker. Derfor lager jeg alltid litt ekstra. Kjøttkaker er jo gode på skiva også, når de har blitt kalde:-)

Det skal bemerkes at jeg stort sett alltid lager for mye mat, og ofte må kaste rester:p

Skrevet

Tror samboeren min hadde begynt å gnage på møblene om det bare hadde vært to kjøttkaker på hver...

Men heller mett av mat enn av dessert her og. :)

Skrevet

Ikke gnien akkurat :o)

Husker en venninee av meg hadde foreldre som var som deg, kokte akkurat en pølse til hver og 2 poteter f.eks. Jeg husker jeg syntes det var fryktelig rart for hjemmefra var jeg vant til at vi kunne spise til vi ble mette selv om det av og til betydde 2 pølser f.eks.

Så her hos oss lager jeg alltid litt for mye mat

Skrevet

Det er vel ikke noe poeng i å bevisst lage mer mat enn det som spises.

Men jeg synes det er en underlig tankegang å heller ønske at barna spiser seg mette på dessert enn at de blir mette av middagen. Jeg synes vel egentlig det er snodig å ha dessert nesten hver dag også, men det må jo være opp til dere.

Skrevet

Du er vell ikke gjerrig.

Jeg lager heller for mye enn for lite særlig hvis vi har gjester. Men som du sier er det ikke lurt å lage for mye heller, sånn at mye mat blir kastet.

Men jeg syns 2 kjøttkaker hver var lite. Sambo hadde iallefall ikke blitt mett på det;) Jeg pleier å spørre han hvor mange han skal ha, og plusser på hvor mange jeg og lillegutt skal ha.

Skrevet

2 kjøttkaker??? Samboeren min spiser sikkert 10 stk når han setter i gang he he!!

Skrevet

må jo si at mannen min er fra NL og der er det alltid dessert...tror nok det er det...

Skrevet

Enig i tankegangen om mer grønnsaker enn kjøtt, men 2 til hver...litt lite til en voksen mann i alle fall, syns jeg!

Og dessert er dessert, uansett om det er fruktkompott eller nederlandsk mann i hus ville jeg nok heller servert en kjøttkake til enn å fylle opp med dessert hver dag.

Skrevet

Jeg hater rester, så jeg beregner alltid til hver person. Skulle det mot all formodning bli noe igjen så får gubben det med som lunsj på jobben.

Skrevet

hørtes litt lite ut.. hehe..

vi lager ikke mye ekstra mat men vet ca hvor mye spiser så lager det.. hender det er noe igjen men ikke alltid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...