Gå til innhold

Beskjeden som reddet dagen min................ :D:D:D:D:D:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er saa lykkelig naa at jeg har lyst aa hoppe i taket!!!!! ;) ;) ;)

har de siste to mnd vert inn og ut av sykehuset pga akutte smerter og nyreproblemer osv osv .... lever daglig paa sm.stillende pga smertene... 3 av gangene maatte vi akutt kjoere inn for smertene var uutholdige.. laag aa skreik helt til de fikk "dopa" meg ned...verste smerten jeg noen gang har kjent....

Sliter ogsaa med myyyye bivirkninger fra baade sm.stillende og dumme uvi tabl jeg gaar paa.. saa ligger nesten hele dagene :(

Forrige kontroll fikk jeg i tillegg beskjed om at det lille gullet vaart ligger med rumpa godt plassert ned.. saa i dag var vi inne for ny kontroll for aa se om den hadde snudd seg...

Som jeg forventet, laag babyen forsatt med rumpa ned.. heh.. luringen:P ser ut som den har funnet favorittstillingen sin ja:)

Fikk tilbud om evt. snuing.. men takket nei.. har nok smerter med nyrene, saa aa begynne aa klemme og styre paa, paa magen min d orker jeg ikke.. magen min er i tillegg veeeldig oem...

Setefoedsel vil jeg ikke.. det nekter jeg.. ingen i vaar slekt har hatt noen enkel foedsel.. saa en setefoedsel ... det toer jeg ikke...

Saa da ble det bestemt.. ks skal jeg faa... hun ville sette dato med engang.. jeg og sambo ble helt ... paffe.. naa skulle det bestemmes liksom.. 16 august ble datoen.. terminen min er egentlig 26 august.. 10 hele dager foer.... plutselig fikk vi saa liten tid:P

Jeg fikk taarer i oeynene naar hun fortalte meg datoen.. det er jo saa snart... og saa rart aa faa vite presis den datoen vi skal for foerste gang moete den lille.... Jeg er saaaaa lei naa av aa gaa rundt med saa mye vondt, og takket vaere en superhyggelig og forstaaelsesfull jordmor, saa faar vi alsaa snart moete babyen vaar!!!!

Etter denne beskjeden, saa gaar baade jeg og sambo i en lykkerus.. har sendt mld til alle kjente.. ringte min mor, og hun graat i tlf hehe:P

Saa da sniker jeg litt i koen jeg ogsaa...

Gruer meg seff til ks.. har jo alltid sett for meg at jeg skulle foede normalt... men jeg satser paa alt gaar bra.....

aaaaaaaaaaah jeg er saa glad :D:D:D:D:D

Maatte bare faa det ut hihihi :D:D:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre! ser ut til at dette ksl gå kjempe bra. og 16 aug har du en liten baby i armene! :)

selv om ks kan være en skremmene tanke. så tror jeg setefødsel hade vært verre! :)

Lykke til og stor Klem fra meg

Skrevet

Tusen takk :D lever i min egen lille boble idag hehe... gaar bare aa tenker paa den gode nyheten.. endelig noe positivt oppi alle disse tunge dagene..

Skrevet

Så flott da, når du ønsker det:o)

Jeg venter tvillinger og tv1 ligger i seteleie og tv2 i tverrleie, og gyn sa at det ikke automatisk ble ks, måtte i bekkenrøntgen osv.

Men jordmor har sagt at viss tv1 ligger i sete så blir det ks.

Hvem skal jeg tro på?

Skal jo på flere kontroller og ul, så får jo svar etterhvert. Men jeg får angst, jeg vil ikke starte en tvillingfødsel når den ligger i seteleie.

Skrevet

Tidlig de bestemte seg for keisersnitt på deg da;) Jeg har termin 20 august og har også hatt baby i seteleie, var på ultralyd igår for vurdering da hadde den plutselig snudd seg. Det er vel mulighet for at det også kan skje deg ettersom det fortsatt er tid igjen, hva skjer hvis du går i fødsel, vannet f.eks....får du keisersnitt uansett. I bergen er de visst veldig vanskelige har jeg hørt. Hadde babyen min fortsatt vært i setet hadde jeg også stått på for å fått keisersnitt. Lykke til;)

Skrevet

HEI!

Da skal vi ha ks på samme dag!! Jeg fikk brev her om dagen og skal til journalskriving 9. aug, og så møte fastende kl 700 den 16 aug. Hadde planlagt KS med forrigemann, og det var en flott opplevelse! Likevel må jeg si at jeg gruer meg litt denne gangen også. De mener på sykehuset at jeg trolig kan føde normalt og at det skla gå bra, så har vært litt i tvil om hva jeg skal gjøre, men når datoen først var satt, trooor jeg at jeg har bestemt meg for ks. De kan jo ikke GARANTERE at fødselen skal gå bra, og jeg hadde en del komplikasjoner med førstemann som skremmer, og jeg tenker at jeg er ingen "fødemaskin".

Lykke til til deg, vi ses sikkert mer her inne de neste dagene, mens vi går og venter på nurkene våre...siste innspurt:)

Skrevet

jeg aner ikke.. har lite kunnskaper om ks.. beklager=/ håper du får noen svar fra lege/jordmor eller noen.. kan jo ikke være greit når den ene sier noe annet enn den andre...

Skrevet

ja jeg ble litt overrasket over at alt ble bestemt sånn med engang:) jeg sitter også å lurer litt på hva som blir gjort om jeg plutselig får rier eller noe.... får bare krysse fingrene for at d ikke skjer da:P

Kan jo godt være babyen snur seg.. aner ikke jeg.. men håper nå uansett det blir ks nå.. for nå begynner jeg jo å forberede meg på det...

Skrevet

så gøy!!!! =) =) Gleder meg så sinnsykt til denne datoen:) gikk det lang tid for deg sist gang, før du "kom deg" ? Og hadde du noen problemer.. ? gruer meg litt til å sette epidural da.. huff... men men.. Lykke til, til deg også da:) og ja vi kommer nok til å ses mer inne her før den endelige datoen kommer;)

Skrevet

Oi så spennede da :-) Synd at du har vært så mye dårlig, det er vel sikkert ekstra slitsomt når du er gravid i tillegg?

Men det er jo alltid greit med gode nyheter!!

Skrevet

Ja, fy.. det er så synd på deg!

Skrevet

jeg kom meg ganske fort etter kset, i alle fall sammenlignet med min første fødsel. Jeg var litt "sta" og kom meg fort ut av senga for ikke å bli liggende. Jeg var på sykehuset to netter, og reiste og handlet på vei hjem fra sykehuset:) Når KSet er planlagt går det rolig for seg, det er "behagelig" stemning, og alle som var tilstede under operasjonen var såå hyggelige. Å sette spinalen var ikke så vondt, men jeg hadde litt småpanikk når de skulle sette den. Da de skulle sette epidural når jeg fødte førstemann klarte ikke den første legen det, så de måtte påkalle en annen lege, og det ble masse kluss, derfor gruet jeg meg til å få spinal.

Det verste minnet jeg har fra KSet forrige gang var panikken da jeg plutselig oppdaget at jeg ikke kunne røre på tærne! Tror det tok 1-2 timer før jeg klarte det, og det var grusomt. Grunnen til at jeg gruer meg nå er egentlig alle ting man leser, f. eks her på BIM, så det er ulempen med sånne forum:) (for dem som lar seg påvirke, sånn som meg).

Skrevet

godt aa hoere at du kom deg fort.. hoeres rart ut aa ikke kunne bevege taerne hihi :D

Klarer selv ikke la vaere aa lese alle disse skrekkhistoriene.. men krysser fingrer og taer for at dette skal gaa fint... de er jo saa flinke i dag naar det gjelder ks.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...