Gå til innhold

Parkering i Oslo sentrum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine kommer til byen i dag, skal bo på hotell i Rosenkranzgate. Snakket med hotellet, og de har parkering i kjelleren, men kunne ikke garantere at der var ledig plass.

Så da har jeg fått i oppdrag å finne en backup parkeringsplass. Har bare bodd i byen et par mnd, og siden jeg ikke kjører bil selv har jeg jo aldri tenkt på dette med parkering.

Noen som kan hjelpe meg? Eller, hjelpe min far, som ikke har vært i byen på sikkert 10 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, du har jo parkeringshusene til oslo s og paleet, men det blir jo et stykke å gå da,, samme med aker brygge.. jeg kjører ikke bil selv så er kanskje ikke rette person til å komme med tips hehe :)

Skrevet

ja, jeg aaaner ikke. De skal jo bli til lørdag eller søndag, så det koster jo litt å ha bilen stående også da.

Kanskje de bare kan komme å parkere den her hvor vi bor, så får vi heller ta bana opp til hotellet..

Skrevet

Pleier alltid å finne en plass hvis jeg durer rundt en stund!

Skrevet

Ja, jeg prøver å si det til gamlefar, men han har verdens dårligste tolmodighet.. Bare glad jeg ikke sitter i samme bil jeg :)

Skrevet

tror nok det er smartere ja,, at de parkerer hos dere å tar t-banen til sentrum :) døgnprisen i parkeringshusene er vel på 173 kr..

Skrevet

herregud, det er jo sykt dyrt. Jo, det må utvilsomt opp til vurdering ja. De skal jo opp hit for å levere noen ting til meg uansett, så da er det vel like greit at de blir stående.. Og de skal bare bo på hotellet i 2 netter, resten skal de sove i min søsters leilighet på Majorstua..

Skrevet

ja det er ikke akkurat gratis :) sikkert litt billigere ute på gaten, men jeg vet ikke om jeg hadde følt meg trygg med å parkere hvor som helst inne i byen. Mamma har opplevd å fått bilen stjålet en gang og forsøkt stjålet en annen gang.

Skrevet

Husk at gateparkeringparkering i sentrum er svinedyrt også, dessuten maks 3 timer på hverdager. Skal de bo på Bristol eller Stefan er P- huset i Hammersborgtunnellen (Ibsen huset) det enkleste. Vet ikke om det er noen p- hus i nærheten av Cecil. Kanskje Aker Brygge. Parkering i sentrum er dyrt uansett, og hotell- parkeringene er sjeldent billigere enn P- hus. Ellers så får dere dumpe av bagasjen på hotellet, og kjøre ut av sentrum for gratis parkering.

Skrevet

De skal bo på Victoria.. Mulig vi blir å kjøre bilen opp på Majorstua der min søster bor, rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...