Gå til innhold

hvor får man donor kort fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og må man være 100% frisk for å kunne donere? jeg har en kronisk sykdom i sjoldbrukskjertelen, å jeg må ta piller(levaxin) hver dag resten av livet, men jeg vil gjerne stå oppført som donor om det er mulig!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner kortet på legesentret, sannsynligvis på trygdekontor og andre offentlige kontor:)

Jeg har selv samme sykdommen, og har nettopp begynt med levaxin;)

Om organene er friske nok, er det legene som bestemmer/finner ut av når organene er tilgjengelige...

Kortet er til å ha i lommeboka, for å orientere om hva som er DITT syn på saken, slik at dine nærmeste ikke må ta avgjørelsen midt i sorgen...

Skrevet

ok, takk for svar:) jeg har nevnt det for sammboeren min at jeg ønsker å donere, men er jo greit å ha et sånnt kort slik at han skulle slippe å avgjøre det om vi hadde kommet i en slik situasjon!

så rart at du har den samme sykdommen som meg da, jeg vet ikke om noen som har den:) da jeg fikk diagnosen sa legen til meg at det var 2 i året i norge som fikk dette. men jeg var liten da, så kan jo være at det er sjeldnere blandt barn.:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Putter du ham som en av kontaktpersonene dine så er det faktisk hans avgjørelse...er slik reglene er her til lands. Men da er det jo greit at han vet at du virkelig har lyst til å donere organer.

Håper du aldri kommer i den situasjonen da!

Skrevet

han vet det, å hvis jeg tror at om han hadde sett at jeg hadde et slikt kort på meg, så hadde han neppe sagt i mot det. men jeg håper jo selvfølgelig at vi slipper den situasjonen ja!

takk for svar og link:)

Skrevet

Min søster har samme sykdom..

Regner nesten med at den type medisiner man må leve med ikke tærer så mye på de indre organene som andre sterkere medisiner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...