Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Er 31 uker på vei. Jobber på ett sykehjem/ rehabilitering og det er til tider tungt. Er ett ork og hjelpe dem med og få på sokker... Går mye og blir rett og slett helt ødelagt i kroppen. Jobber bare kveld og da er jeg alene på jobb.. Var hos JM i stad ( valgte å bare gå til JM pga att fast legen min er ute i permisjon, og vikaren skjønner seriøst ikke norsk) og da sa hun att jenta mi lå godt nede og att hun kom til å feste seg snart, og jeg sliter med kynnere og vond rygg.. (muskelsmerter om natten). JM sa jeg burde ringe fast legen og få sykemeld. Så nå kommer jeg fra legen, fikk sykemeld i 3 uker.. Men er så tungvint og måtte forklare en doktor hva kynnere er, må stave ord for han, snakke sakte........ ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.. Byttet fastlege når jeg kom hjem... Så dro jeg på jobben med sykemeld og der ble dem ikke glade.. Sliter med og få tak i folk i sommer og jeg jobber helga.. Så da sitter jeg her med dårlig samvittighet over att jeg er syk.. Hadde sikkert klart meg gjennom helga med kynnere og vond... Men jeg må jo tenke litt på meg selv og min kjære datter på 2 1/2 som ikke fortjener en sliten mamma hele tiden og min snille sambo fortjener en "litt" :=) bild gravid kjæreste... Sorry, for lagt og sytete innlegg..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 du skal uten tvil ha den den sykemeldingen å ikke tenk på å ha dårlig samvittighet engang.er dårlig av arbeidsgiver å reagere slik,men det skal du ikke bry deg om,for ingen takker deg for du blir ødelagt og datteren din kun opplever en sliten mor å samboeren din holder på å gå på veggene av at vi trenger hjelp med alt..... så du skal nyte disse 3 ukene som muligens blir til flere etterpå for det er et tungt yrke du har å kroppen gir beskjed slik den har nå at nåkk er nåkk:)....kos deg å lykke til...å ikke tenk på samvittigheten:)
Mammaaaaaa Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Åh så slitsomt det må være å ha ein lege so ikkje skjønner norsk da! Du må ikkje ha dårlig samvittighet!! Nyt dei 3 vekene! Når du slit med kynnere må du uansett ta det med ro så det ikkje blir for tidlig fødsel (sa jm til meg)
kisso Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er sykepleier og jobber på slagavdeling, fikk bekkenløsning og har derfor vært sykemeldt siden uke 25. Kjempekjedlig men bryr meg ikke i det hele tatt om hva de på jobb tenker om det. Helsa er det viktigste, det må du også tenke:)
Coolbela Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg er også sykepleier, men mener det er et gjengs problem blant oss helsearbeidere at vi får så skrekkelig dårlig samvittighet når vi sykemelder oss.Vi VET jo at det er vanskelig å skaffe vikarer. Men så tenker jeg litt sånn, at hadde sykepleiere fått bedre lønnsbetingelser feks så hadde det stått milevis av lang kø av sykepleiere som hadde vært kjempeglad for å få et vikariat.Men vi har jo egentlig luselønn og lusebetingelser og sliter oss ut sammenlignet med andre yrkesgrupper.Nei, ta vare på deg selv når du er syk og ikke klarer arbeidet ditt. Og hiv den dårlige samvittigheten din laaangt til havs.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Tusen takk for mange flotte svar... Det hjalp:=) Men jeg må si det at jeg har en topp arbeidsgiver (henne er i ferie nå), men før henne gikk ut i ferie gikk henne gjennom vaktene mine og plaserte meg på di stedene det er "minst" å gjøre.. Det var di som tok i mot sykemeld og som måtte ringe etter vikarer som uffet seg... Di mente det helt sikkert ikke noe vondt med det, men det føltes så veldig sårt der og da.. Men er ikke dette typisk oss da damer og få dårlig samvittighet for alt:=) Klem til dere alle:=) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå