Gå til innhold

Lånekassespørsmål - Når pappa er student....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan til babyen min studerer fra høsten av, dvs han er student når ungen kommer.

Han driver og skal søke stipend/lån nå, og lurer på følgende;

(Har sendt mail til lånekassen, men de har visst nok å gjøre, er ei uke sida og ikke noe svar enda...)

Han skal krysse av om han er samboer med felles barn. Det er han jo ikke i august, men i oktober... Hva skriver han der da?

Vet ikke hvor mye det er snakk om i mnd i evt. ekstra "forsørgerstipend" eller hva det nå heter, men det er jo surt å gå glipp av de i (oktober) (avhengig av når ungen kommer), november og desember hvis det er noe han har rett til....

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal ikke krysse av for felles barn nå, men melde ifra om det til lånekassen når barnet er født. Da får han forsørgerstipendet som er rundt 1000kr mnd :-)

Skrevet

Forsørgarstipendet blir vurdert utifrå inntekt til sambuar/ektefelle. Eg får det ikkje fordi meksikanaren tener for mykje. Men han må jo søke om det uansett!

Han kan jo krysse av der det står "venter du barn i løpet av studieåret" - så blir det registrert :)

Skrevet

Jeg tror nok jeg kommer under den inntekstgrensa, er ikke akkurat topp betalt den jobben jeg har =P ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...