Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Skrev innlegg i går at jeg var litt små bekymret for svangerskapsforgiftning. Vell... I dag var jeg på 32ukers kontroll. hadde +1 på proteiner og blodtrykk på 135/70. legen ville ha meg tilbake om 14 dager på ny kontroll da det kan hende jeg holder på og utvikle svangerskaps-forgiftning. Som jeg hater og ha rett :-( Jeg går hjemme med ei frøken på 4år og samboer er hjemmeværende ENDA, opp i alt dette så begynner han og tar på seg jobb oppdrag for en kompis, mulig jeg reagerer litt sterkt nå men føler som alt ramler opp i hode på meg. Hvor alvorlig må det være for at jeg blir innlagt på sykehus? Hva vill skje fremover nå? Jenta mi er fra et tidligere forhold og det er ikke bare bare og få hatt henne til bestemor over lengre tid heller =/ Nesten så jeg sier at jeg ikke kan bli innlagt. Alt mulig man må bekymre seg over da. Noen som vill komme med noen råd evt fortellinger fra da dere hadde svangerskapsforgiftning? Hadde blitt utrolig takknemmlig :-)
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 30. Er 3 år siden,så er mulig jeg glemmer noen detaljer! Hadde sinnsykt med vann i kroppen,så derfor fikk jeg beskjed om å komme ned på sykehuset for noen prøver! De målte blodtrykk og eggevite(tror jeg hadde +3 på proteiner hvis jeg ikk husker feil) uansett var det da jeg fikk beskjed om at jeg måtte legges inn på observasjon med en gang! Var ingen tvil om at jeg hadde svangerskapsforgiftning.. lå på obs i 2 dager før jeg fikk en skikkelig kvalme og hodepine,da kom legen å sa at det ble akutt keisersnitt om 15 min,så jeg ble gjort klar til operasjon,så kom min lille jente til verden 3 kvarter senere! Håper virkelig ikke du har fått svangerskapsforgifing da!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Åh =/ Det hørtes ikke så gøy ut. Har sluppet unna med vann i kroppen ENDA, og blodtrykke var vist ikke sånn faretruende høyt enda men høyere enn ønskelig som legen sa. Men må si det kom veldig plutselig til deg da?
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Ja,kom veldig plutselig,hadde vært til legen på vanlig kontroll ca 1 uke før,og da var det ingen tegn til svangerskapsforgiftning. Tror det er en sammenheng mellom høyt blodtrykk,proteiner og vann i kroppen som jeg forstod,blir først skikkelig akutt når man får kvalmen og kraftig hodepine,så vidt jeg forsto,siden de tok henne så raskt etter jeg ble dårlig! Hadde liksom ikke forberett meg på å bli mamma enda,og ingen hadde fortalt meg hva å få et prematurt barn kunne innbære,så var ganske tøft å bli mamma på den måten,var min første,så jeg hadde jo ingen aning hva et prematurt barn var! Men gikk veldig bra,hun kom til verden 1280 gram og 36 cm,og måtte ligge i kuvøse i 2 mnd. Glad jeg ikke hadde flere barn da,hadde vært tøft å hatt flere oppi alt styret! Håper det går bra med deg!! ser du er trønder også!=)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 såpass ja..Best og følge med da me andre ord. Jeg har heldigvis ikke vært noe uvell eller fått ødemer, og blodtrykket var ikke skyhøyt, var vell derfor legen ikke var så veldig bekymret enda. Når du har termin denne gang da? alt gått bra :-) ?
Yndig_stolt 2 barnsmor=) Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Nå har jeg termin 29 mars i følge mens termin=) skal til legen på fredag å finne det ut for sikkert! De sa at neste gang jeg ble gravid så ble jeg fulgt sikkelig,så jeg blir vel tatt godt vare på framover;)
M&MH Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Husk at det iallfall skal være 2 av 3 kriterier som skal oppfylles før det i det hele tatt kan være sv.forgiftning... Du har ikke høyt blodtrykk, heller ganske normalt! Det skal ligge over 90 for at det kan være sv.forgifning. Mange har også utslag på proteiner, men trenger absolutt ikke å være noe. Så har du heller ikke ødemer. Ville nok ikke bekymret meg hvis jeg var deg, men selvfølgelig bra de følger det opp.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Åja =) Ganske ferskt svangerskapet da me andre ord :-) Hærlig og tenke på at du får ekstra oppfølging da. Er ikke godt og gå og bekymre seg om noe kan gå galt hverken med seg selv eller den lille ihvertfall. Men lykke til ihvertfall da :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Nei det var det legen også sa at jeg har ikke høyt blodtrykk, bare litt høyere enn ønskelig. Jeg er virkelig spent og se om 14dager da jeg skal til jordmor og ta ny urinprøve ihvertfall. Har lovt meg selv og holde bekymringene litt på avstand til da. Krysser fingrene for meg selv, hehe :-)
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 synes prøvene dine høres fine ut jeg! som skrevet over er det først med undertrykk over 90 at det er skummelt. ble selv sjekket for svf. da jeg gikk med forrige gutt, og hadde da 170/95 i blodtrykk, 3 i ødemer (la på meg 10 kilo på 2 uker) og 2+ i proteiner. alt var heldigvis bra. proteiner kan komme av bakterier, bare litt utflod eller slikt så kan det slå ut. jeg hadde ikke bekymret meg hadde jeg vært deg! lykke til :-)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Tusen tusen takk til dere som svarte meg :-) Kjenner at jeg ble mye mer avslappet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå