augmom Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Hva er positivit/negativt med denne? Er det holdbare vogner? Ser veldig grei ut..
Wilma-mamma Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Er også ute etter søskenvogn. Hvor kan jeg finne bilde og info om OTH-vognen da?
augmom Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 finn.no... ellers vet jeg faktisk ikke hvor du kan se nye, men det er vel bare å søke.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Du kan se bilder på hjemmesiden til leverandøren www.onetreehill.nl (se under products, duo) I Oslo er det Fru Lyng som selger vognen.
vårspiren Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har hørt både positivt og negativt om den. Positivt: -utrolig gode kjøreegenskaper -stilren og pen å se pån (kommer i mange fine farger) -veldig lett -en av de smaleste vognene i sin klasse som selges -vaskbart trekk (40 grader) -titteluke i kalesjen -god oppbevaringsplass under vogna. Negativt: -ikke så lun som en del andre tvillingvogner -OTH er visstnok elendige når det kommer til reklamasjon, det kan ta flere måneder å få utbedret feil som evt. oppstår og som produsenten må reparere. -den er uforholdsmessig dyr -den har ikke regulerbart styre -den har ikke regulerbare fothvilere- det gjør at barna må sitte med beina ned når de skal sove -sittedelen gjør at man ikke kan ha barna vendt mot seg -stroppene som regulerer sittehøyden er av ganske dårlig kvalitet har jeg lest. Dessuten er det jo en litt tungvindt patent. Tja, det var det jeg kom på i farten.
LadyLay Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Klarer ikke dy meg... ..må rette opp i noe av det som skrives om vogna og dets "negative" egenskaper over: * den har regulerbart håndtak * en bag til minstemann kan man ha mot seg, det er kun sportsdelen som blir fra deg * stroppene er IKKE av dårlig kvalitet etter min erfaring * det er enkelt å regulere ryggen med stroppene bare man har gjort det et par tre ganger (igjen min erfaring) * mulig å få kjøpt billig brukt, ikke dyrere enn f.eks TFK twinner twist * ikke problem for min 10 mnd å sitte med bena ned når hun sover, vinkelen er helt grei * Jeg synes den er kjempelun og like lun som TFK (som jeg også har hatt og solgt igjen:-))
augmom Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. juli 2007 Takker for svar. Det er lettere å finne denne brukt enn TFK og de TFK vognene jeg finner er dyrere. Liker også best utseende på OTH, selv om det ikke vil være det som avgjør valget.. Det jeg også er litt interessert i å vite er om den blir liten til gutten min? han er rundt 95 cm nå..Et spm til er om jeg eventuelt kan bruke softbag i dennne, om jeg ikke skulle finne tak i bag?
Audacious Angel Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Jeg tittet på OTH søskenvogn en stund, men slo den fra meg fordi jeg synes den var for dyr. Var til og med i sverige for å prøve der, men da snuppa mi på da 20 mnd skulle prøve den var hun for lang.... Det er heller ikke seperate kalesjer på den. Vi fant en annen i samme butikken (babyproffsen) fra babytravel som vi ble kjempe imponerte over. Vår lille viltre datter hoppet opp i vognen, og jeg har ikke sett en stødigere vogn. Den har mange av fordelene som OTH og er billigere, nesten halve prisen. Så et par på finn idag, men de er av en tidligere årsmodell. Anbefaler nyeste modell med større mellomrom mellom for hjulene og buede kalesjer. Vet de skal ta de inn på refleks butikkene. Her er fordelene: Seperate kalesjer Svingbare forhjul ( tre posisjoner: låst rett frem, 180 sving og 360 sving ) Nesten helt flat ligge stilling Hardbag å sette på MOT DEG Bra plass til ben, generelt bra plass til større barn. Overaskende lett å trille, virker ikke stor Smal og går inn stort sett overalt 79cm Lett og legge sammen og å ta av alle hjul, tar ikke stor plass i bilen Vi betalte ca 5500,- nok i sverige med hardbag til lillebror. Vi har allerede testet den med et par av Heddas søskenbarn i dyreparken ( 1,5år og 4år ) Helt supert, hadde ikke klart oss uten der hvertfall.
vårspiren Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 Jeg klarer ikke å dy meg igjen jeg heller... ;-) -Tvillingvogna har IKKE regulerbart styre. Dette er jeg helt sikker på siden jeg har sjekket på både nettsidene og hos Fru Lyng. -Minstemann blir sittende fra deg så for h*n har vokst ut av bagen. Det vil si at om man har en storvokst baby kan man risikere å ha dem fra seg fra 4 mnd. alder siden bagen ikke kan sammenlignes med størrelsen på en tradisjonell dypvognsbag (Simo, Emmaljunga o.l.) -Stroppene har blitt omtalt som dårlige flere steder. Her er link til en omtale av dette som jeg fant i farta. Sikkert flere å finne om man googler litt. http://www.danielsbok.com/barnevogntest.php
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Hei Du har helt rett, styret er ikke regulerbart så fremt man ikke har den amerikanske utgaven. Et barn på 95 vil sitte helt ok i vogna og selv om bagen er liten så er den ikke kort, dvs at bagen funker ok hvis du ikke trenger en stor vinterpose i den når barnet blir større. Den er nemlig veldig smal. Liggestillingen fungerer helt fint selv om det ikke er regulerbart fotbratt. Men håndtaket på vogna er ganske lavt, man kan forøvrig får kjøpt håndtaksforlenger hvis du/mannen din er lang. Vognen kan importeres mye rimeligere fra forskjellige nettsteder i Tyskland, Nederland, USA eller i Sverige til en rimeligere penge og det er en veldig god 2. hånds pris på vogna. Det er veldig lett å få tak i brukt bagger på finn til en rimelig penge. Deler ikke erfaring med at stroppene er dårlige, har funket helt fint hos oss. Sist men ikke minst, vognen er utrolig god å trille! Det er viktig når man skal trille 2 stk. Jeg har hatt Babytravel tvillingvogna og den kan ikke sammenlignes når det gjelder trillekomfort selv om den er god på andre ting. Syns også fargene på denne er virkelig kjipe, mens på OTH sin så kan man velge og vrake i morsomme farger og tilbehør. Prøvetrill i butikken, sjekk også ut Easywalker sin tvillingevogn, har en venninne som liker denne veldig godt. Velg hvertfall en med svingbare hjul!
ennaH Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Jeg har den ikke selv, men jeg slo den fra meg da jeg testa den i butikken. * Den er dyr. * Bagen er så smal at babyen raskt vil vokse ut av den, særlig for oss som får augustbarn og regner med å måtte bruke vinterpose fra november-desember av. * Festeanordningen på bagen var helt håpløst vanskelig. * Når du ikke lenger kan bruke bagen, må babyen sitte i mer eller mindre oppreist stilling. Hvilket den ikke har godt av, før ryggen er sterk nok. * Ikke fotbrett, og dermed umulig å legge flatt. Nei, denne vogna forkasta jeg umiddelbart. I stedet blei det en Emmaljunga twin cerox, som tilfredsstiller alle mine krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå