Gå til innhold

svigermor vil sitte ved siden av brudgommen

Anbefalte innlegg

Skrevet

istedenfor å sitte ved siden av min far. Hun er sånn som ser for seg ting og sånn skal det være. Når jeg tok igjen( for aller første gang etter 9 år) med at jeg ville følge skikk og bruk på at hun skal sitte ved siden av pappa sa hun rett ut til meg at da kom hun ikke i bryllupet!! Nå er jeg så lei meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg la henne få viljen sin? for min samboers del er det det samme hva som blir gjort men kjenner på det at det blir spetakkel hvis hun ikke får viljen sin. Hva mener dere? Hva gjør dere i forhold til bordplassering under middagen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir det til at mine foreldre sitte ved siden av meg, og hans mor og mest sannsynlig hennes samboer ved siden av henne...

Skrevet

Herregud får ei tåpelig svigermor du har som ikke vil komme i bryllupet hvis hun ikke får sitte ved siden av sønnen sin!!!

hvor gammel er hun??

jeg skal ha mine foreldre ved siden av hverandre og svigers skal også sitte til bords sammen..

vet at det er vanlig at pappa har svigermor til bords og din svigerfar din mamma til bords..

skulle minst tro svigermora di ikke likte din pappa....siden hun nekter å kommer i bryllupet hvis hun ikke får sitte ved siden av sønnen!

Jeg ville stått på mitt at det er deres bryllup og da er det dere som bestemmer hvor hver enkelte skal sitte og ikke NOEN ANDRE !

lykke til håper hun tar til fornuft!

Skrevet

må si jeg synes det er utrolig barnslig av henne å si at hun ikke vil komme. det er snakk om noen få timer og en gjør sitt beste for at bryllupet skal bli flott for brudeparet.

men selv har jeg aldri vært i bryllut der foreldrene ble "blandet". brudens foreldre sitter sammen på brudens høyre side, og brudgommens foreldre sammen på hans venstre side. slik har det vært i "alle" år her jeg kommer fra, men det er vel forskjellige tradisjoner rundt omkring.

Skrevet

Hos oss blir mamma og pappa plassert ved siden av brudgommen, og hans foreldre ved siden av meg.

Skrevet

Barnslig gjort av en såkalt voksen person. Det er jo dere som bestmmer borplasseringa, men i vårt bryllup satt mine foreldre ved siden av meg og hans ved siden av han

Skrevet

først og fremst har hun slik jeg ser det ingen spesialle rettigheter ang. deres bryllup, hverken ndg plassering eller andre ting. Gjør slik som passer dere.

Skrevet

Snulder

den kombinasjonen har jeg aldri hørt om før at dine foreldre skal sitte ved siden av din mann og du skal ha svigermor og far på din side?

men kanskje det er vanlig der du kommer fra?

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har brudens foreldre sittet ved siden av bruden (brudens far ved bruden) og brudgommens foreldre har sittet ved siden av brudgommen (brudgommens mor ved siden av brudgommen) Trodde egentlig det var "skikk og bruk". Men det kan jo være det er forskjellig fra landsdel til landsdel.

Når det er sagt, så synes jeg selvfølgelig at det var et tåpelig ultimatum din svigermor satt. Jeg hadde sagt til min kjære at han måtte snakke vett i dama.

Lykke til!

Skrevet

Du sier at du vil følge skikk og bruk, men det er jo så mange skikker og bruker, og åpenbart har din svigermor en annen oppfatning. Det er deres bryllup, så det er dere som bestemmer, men er det så farlig da? Er det noe stort poeng for deg å følge skikk og bruk når dere kan endre litt på det og gjøre svigermor fornøyd?

Skrevet

Regeln er som følger:

Den plasseringen som hI har skissert her, med brudgommens mor sammen med brudens far og omvend.

Dette er fordi det fra gammelt av var brudens foreldre som betale for bryllupet. Derfor skulle de site som en ramme rundt brudeparet.

Nå er det vanligere at regningen deles, og da kan man sette sine respektive foreldre ved sin side. Kvinnen til høyre for sin mann.

Man kan jo gjøre hva man vil selvsagt, men det er dette som tradisjonen sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...