Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 De to siste dagene før permisjon er det forventet at jeg er med jobben på overnatting 2 timer hjemmenifra. Jeg er faktisk ikke komfortabel med det, men tror ikke jeg vil oppleve noen forståelse om jeg velger å ikke bli med/pendle. Er jeg sær og skvetten - ville det vært ok for dere?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har full forståelse for at du ikke er komfortabel med å reise vekk, og det synes jeg din arbeidsgiver burde respektere. Du er vel ikke akkurat i toppform på det tidspunktet, og da blir det bare en belastning å skulle være med, både fysisk og mentalt - dersom arbeidsgiver ikke kan lage et opplegg som gjør deg trygg på å reise hjemmefra (som f.eks at noen evt kan kjøre deg til syjehuset hvis noe skjer) så hadde jeg blitt hjemme. Kan jo hende at arbeidsgiver innser at det er forståelig hvis du fremmer forslag om at noen må være tilgjengelig støttepersonell og eventuell sjåfør i tilfelle du skulle begynne å føde
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Jeg lurer litt på det samme, men siden jeg er min egen sjef så er det jo jeg som har satt meg i denne situasjonen... Argh! Men jeg har begrenset det til en overnatting, bare, og ikke fly. Lang togreise. Får håpe jeg ikke føder i den andre landsdelen, da, har mest lyst til å føde på RIkshospitalet som planlagt. Om en måned vet jeg hvordan det gikk... nå tenker jeg på det litt hver dag. MEN hvis jeg ikke hadde hatt ansvar, hadde jeg nektet å bli med. Det har du god grunn til. Tenk om noe skulle skje. Si nei, få deg en legemelding. Tipset fra min jordmor er i alle fall å holde seg i nærheten av "teltet", de siste ukene. Alt kan jo skje... Spør sjefen din hvordan han/hun duger som jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå