Gå til innhold

Bleieskift i stor avdeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har akkurat begynt i stor avdeling i barnehagen. Hun blir snart 3 år, og bruker fortsatt bleie. I går, som var første dagen hennes der, kom hun hjem med samme bleie som hun fikk på morran hjemme, søkk våt.. :o(

Jeg spurte de idag hva rutinene deres var på bleieskift, og fortalte om gårsdagens våte bleie. Da fikk jeg til svar at de ikke hadde rutiner på det, for som regel sa ungene ifra selv. Ble litt sjokka da, jeg. Hun sier jo ikke fra når bleia er våt.. !

Hva hadde dere gjort? Jeg ba dem iallefall å sjekke bleia hennes. Hun kan jo ikke gå og være våt hele dagen! Håper jo hun kan slutte med bleie snart...men inntil da trenger hun jo regelmessig bleieskift!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, det var da litt av en sløv innstilling!

Hadde absolutt gitt dem beskjed å sjekke ja!

I barnehagen til datteren min har de faste tidspunkter de skifter bleie, og skifter selvfølgelig utenom også, hvis de har bæsj. Jenten min sa ihvertfall aldri ifra om at bleien hennes var våt, da hun brukte det..

Merkelig sagt.

Skrevet

Da min eldste begynte på stor avdeling brukte han også bleier. Der skiftet de i forbindelse med lunsj og fruktmåltidet, og ellers etter behov. Dette er selvfølgelig de voksnes ansvar å passe på når bleia trenger å skiftes. Så jeg ville bedt de om å skifte til faste tider, og når hun evt har bæsjet.

Skrevet

De bør så absolutt ha bedre rutiner på bleieskift enn at barnet skal si fra selv.

Hvis det gjentar seg kan du spørre om de kan gjøre det til en vane å ta ny bleie på henne etter lunsj (f.eks.), evt før barna skal ut (så hun ikke bir ekstra kald dersom bleien er våt).

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage,stor avdeling. Her har vi faste rutiner på bytting av bleie.

Syns du SKAL kreve at dem få faste rutiner på dette. Det er ikke akseptabelt at barnet skal gå med samme bleie hele dagen.

Du får bare si ifra til en av de som jobber der, at bleie skal skiftes!!!!

Skrevet

I liten avdeling hadde de gode rutiner på bleieskiften. Får håpe ikke alle på avdelingen er like sløve da. Så lenge noen bruker bleie, må de jo ta hensyn til det. Skjer det igjen, tror jeg at jeg tar det opp med avdelingsleder.

Skrevet

Dattern min beg og på stor avd nå - hun er 3 år hun gjör stort på do , men tisse gjör hun for det meste i bleien. Det er 40 barn fra 3- 5 år på avd og av de er datterne min den eneste som bruker bleie så de har IKKE rutiner på dette.

Idag fikk jeg henne hjem efter 4 timer m samme bleie som jeg avleverte henne i - men de opplyste meg v henting at hun hadde värt på do og gjort det ene og andre og efter maten hadde de satt henne på do for å tisse (flink personal det som driver litt "potte trening" ) da hadde hun tisset og bleien var törr så de lot henne ha den på seg !

Skrevet

Jeg jobber på stor avdeling, og vi skifter bleie på de minste 2-3 ganger om dagen.....helt høl i huet at de ikke har rutine på det. Jeg ville sagt ifra til styreren så får hun ta et prat med de. De SKAL ha rutine på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...