Myra Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Min gutt er litt over to år og er nå begynt å si fra når han bæsjer og i det siste også når han tisser. Han er lite våt i bleien om morgenen og jeg tenkte det var kanskje tiden for å introdusere do. Har kjøpt doring og skammel, men han nekter plent å sitte der. "Mamma tisse" sier han. Vet ikke det er for tidlig om jeg skal vente litt eller om det kunne være en ide med potte? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Heia Jenta mi var akkurat to og hun vil sitte på do hver gang hun ser noen er på do. Vi lar henne sitte på dosetet, men doringen vi kjøpte til, ja den vil hun i alle fall ikke sitte på. Får henne ikke til å gå på potte heller. Hun har vært tørr ganske lenge i bleia på morraen og etter formiddagsluren, men hun har aldri gjort noe på do selv om vi lar henne prøve etter med en gang hun våkner. Vi tenker som så at det kommer naturlig etterhvert så lenge de får lov å prøve seg frem selv.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Vi har do ring på dien oppe i andre etasje, også har vi potte i første etasje.. Her ha vi så smått begynt med potte/do trening nå i sommer - han er 2,5 år. Men viser ikke noen kjempe intr for å gå på do/potte. Grunnen til at vi har potte nede er at det tar litt tid å gå opp på doen, og han sier ikke fra i kjempe god tid.. SÅ når han sier fra nå sette vi han på potte.. Når han viser mere intr for dette her så kutter vi sakte men sikkert ut potte og bruker bare do.. Han syns og det er stas å stå å tisse sånn som pappa...
annie-77 Skrevet 1. august 2007 #4 Skrevet 1. august 2007 En fin potte han er med på og kjøpe selv kan bli populær. I starten satt tulla på potta når vi satt på do, ho likte og he en egen en :-) Noen synes det er skummelt og sitte på den store doen (redd for og falle nedi etc))
La Perla Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Hos mine tre har det bare vært do-ring/stor do soim har vært aktuelt. Har kjøpt inn potte alle tre gangene, men de ble aldri brukt.
Tullemortil3 Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 min gutt på 2 1/2år nekter å sitte på potte eller doring! Han får helt panikk! Så vi bruker bare do!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå