Yellowgoldfish Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har så såre brystvorter av amming og har prøvd alt - tror jeg (håper ikke det men...?) Vært slik i dagevis - prøvd skjell, silikonbrystskjold når jeg ammer, brystvortekrem, ulike ammestillinger, lufting i timevis, osv. Jeg pumper alltid litt melk og tar utover etter amming, og lar de lufttørke noen minutter (eller lenger). Hva har jeg ikke prøvd??? Begynte med NAN i dag - orket bare ikke mer.. Men vil ikke gi opp heller! Hjelp meg!:-0 NB! Det er mitt andre barn - på 4 måneder.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 For meg hjalp det med purelan å smøre på, vet ikke om du har prøvd det?? Jeg var stort sett bare sår på den ene puppen så den andre måtte gjennomgå litt ekstra. Vet ikke hva annet du kan prøve jeg.. Kanskje prøve å pumpe og gi litt? Pumpa suger ikke like hardt som babyen..
Luans mamma Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Når du sier såre pupper, betyr det at du har fått sår på brystknoppene? Jeg hadde åpne kjøttsår i 3 uker som ikke ville gro. Prøvde omtrent alle kremer som fins på markedet, brukte albueskjell, lufttørket dem, ammet med skjold, osv osv.... Til slutt var jeg så sliten og lei og tok kontakt med sykehuset (barselpoliklinikk). De tok prøver av sårene og av melka. Det viste seg at jeg hadde gule stafylokokker. Så nå har jeg gått på antibiotika i 10 dager og sårene har endelig grodd! Det er jo tydelig at du har prøvd det meste her. Jeg ville tatt kontakt med helsestasjonen eller legen og hørt jeg...
Poteto Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Bruk Purlan!! verdens beste salve.. hjelper utroli mye.. bare følg brugsanvisningen
Yellowgoldfish Skrevet 1. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2007 Ikke åpne sår, men rødt og sviende når jeg ammer. Har brukt purelan hele tiden men synes ikke det holder - hjelper ihvertfall ikke. Ammingen er et svi-helvete:-(
♥~Mio mi mio~♥ Skrevet 1. august 2007 #6 Skrevet 1. august 2007 Forstår jeg deg riktig at babyen din er 4 mnd? I så fall; har du vært sår hele tiden? Det kan være sopp. Er babyen din hvit på tungen, gommene og/eller i ganen? Da kan det hende at h*n har trøske. Dra til legen å få det undersøkt. Er de sopp får du en krem samt dråper til deg og babyen. Ellers ville jeg avlastet med brystskjold og pumping. Smør godt med morsmelk på og lufttørk. Det hjalp for meg. Lykke til;-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2007 #7 Skrevet 1. august 2007 huff, det var lenge med puppevondt. Jeg hadde selv åpne sår dei første 3 ukene. Men purelan og ammeskjold ble reddningen for oss, og bruker det fortsatt.
Yellowgoldfish Skrevet 1. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2007 Det er ikke trøske - har sjekket det. Det har bare holdt på i noen dager - gått veldig fint frem til nå. Det er mitt andre barn.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 1. august 2007 #9 Skrevet 1. august 2007 er sånn til meg også, har fremdeles ikke funnet noen løsning. er så lei av alle rådene jeg, og blir like skuffa hver gang jeg må legge til enda en ting som ikke hjelper. så øyner jeg et håp om å fullamme hver gang, men blir like skuffa når det ikke hjelper. det enste som hjelper er å ikke amme for mye, så jeg pumper om dagen og ammer om natten. eneste som hjelper. for å bli kvitt sårene i hele tatt så måtte jeg slutte helt å amme, pumpa bare i ei ukes tid. og da grodde det fint, ga melka med kopp tilåbegynne med. men det er noe herk ja å søl. så gikk over til flaske, heldigvis tar han puppen bra fordi. venter til han skal få større munn jeg da, så det blir lettere å stappe mer pupp i munnen på han. han er bare 6 uker enda.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 1. august 2007 #10 Skrevet 1. august 2007 Man kan få sopp på brystene selv om barnet ikke har trøske! Har opplevd det selv med nr to. Jeg fikk det pga brukte ammeeinnlegg av ull rett på brystet. Kvinner som ellers har sopptendens f.eks i underlivet får lettere sopp på brystene enn andre. Barnet kan også ha sopp nedentil i form av bleieutslett. Sopp gir såre vonde brystknopper og smerter i brystet under og noen ganger også etter amming! Jeg ville prøvd å smøre med Canesten som du fjerner med olje før amming eller kontaktet helsestasjon for å få mycostatin som kan sprøytes i barnets munn og smøres på dine bryster samtidig - funket veldig bra for meg ihvertfall! et annet alternativ er jo å avlaste med pumping sånn ca annenhver gang ... men det er jo mye styr da! Sjekk denne linken : http://www.rikshospitalet.no/content/res_bibl/5029.doc Og Ammehjelpen.no Samt les mer om flaskemat på www.flaskeposten.org Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå