Gå til innhold

Hva slags vinterpose har dere til vognen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler og ulemper tas imot med takk:-)

 

Må bare si at jeg ikke er så begeistret for voksiposen, da jeg synes den er så stor og "klumpete"...

 

Vurderer å investere i en ny til høsten.....men vet ikke helt hva!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, jeg var og testa den her Odenwalder posen og den var meget lekker og funksjonell. Lillegutt lå veldig godt i den, var tett og god i halsen. Akkurat som ei stor dundyne. Den var i tillegg lett. Jeg er enig med deg mht til voksi. Fungerer fint på de aller minste, men han makken min trenger noe annet i vinter.

Skrevet

Vi har brukt voksiposen i alle år, og har vært veldig fornøyd. Men det er kanskje fordi jeg ikke har visst om noe annet hehehhe...

 

Barna har alltid vært gode og varme - til og med i maaange minusgrader.

 

 

Men som sagt - jeg visste ikke bedre :-)) og det finnes sikkert mange andre som er minst like bra. Tipper du får mange gode tips her inne!

 

 

Skrevet

Har også tittet så vidt på Odenwalder posen og synes den ser flott ut. Tror jeg må titte litt mer på den:-)

 

Og voksiposen var jo kjempepopulær for noen år siden, men jeg synes i tillegg til at den er litt klumpete så er prisen helt over the top!

Skrevet

Helt enig når det gjelder prisen!

Men som du sier, så var de kjempepoppis for noen år siden - det var liksom ikke noe alternativ da vi "investerte".

 

Odenwalder får veldig mye skryt over alt for tiden - den ville jeg også tatt en ekstra titt på!

 

Good luck! :-))

Skrevet

Sænkju:-))

Skrevet

Jeg har Odenwalder Lammy xl til Leah og er storfornøyd!

Skrevet

ODENWÄLDER LAMMY XL

 

Jeg valgte å rope det jeg, for jeg er så utrolig fornøyd med den posen, og det skal sies at jeg har prøvd VOKSI-posen, sånn gammel ullpose, og odenwälder posen, jeg må innrømme at den gamle 70-tallposen er helt toppen til store unger, men odenwälder er enda bedre! voksiposen er jo bare en diger fell, deilig og varm, og uhåndterlig. Jeg er glad vi har den likevel .-) just in case ha ha ha

 

Kjekt å ha, kjekt å ha. pamparamparamparamparamparei!!!

 

men altså;

odenwälder,odenwälder hei hei hei

det er posen som har vaska seg!

Skrevet

Dritgrei utstyrsekspert:)

 

Mener du at vi skal kjøpe Odenwalder Lammy xl, eller den med bamsen. Lillegutt er en sånn der klam unge, svetter som en liten gris. Hva sier du O store Orakel??

Skrevet

he he, jeg mener at lammy xl er posen, fordi den har lammeskinn inni seg, og jeg ikke er så fæn av fleece i poser.

 

svetting er ikke noe problem, skinn regulerer varme på en helt annen måte enn fleece gjør. skinner blir varmt, og svett kanskje, men ikke klamt... fleece blir klamt, det er ekkelt!

 

oraklet har talt!

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger jenter:-)

 

Høres jo rett og slett ut som om Odenwalder lammy xl er IT!!!

 

Får tusle avgårde og titte etterhvert da:-)

 

Takk takk:-)

Skrevet

Hvor lang er Lammy posen din, dritgrei? Ser at man kan kjøpe på nettet til kr 1800, men den er 105 cm.

Skrevet

Nå har du vel bestemt deg, men lammeskinn inni er topp!!

Vi har en arvet god gammaldags lammeskinnspose med tjukk fløyel og duffelcoatknapper. Fra 1977, slå den :)

Skrevet

Har faktisk en fra samme årgang liggende hos min mor. Men jeg må legge til at den bare har vært brukt der og ikke på de sista barna mine. Men varm er den..

Skrevet

hmmm....vi har endt opp med en ajungilak barnesovepose (som jeg har sydd hull til selen i...). Den er lett, varm og har to glidelåser slik at hele dyna kan brettes ned når det blir varmt. Den har også en lomme til å hekte over vognas rygg.

Vi må vel sees snart, atpåklatten!

Skrevet

Har både Voksi og en skinnpose fra Teutonia.

 

Synes voksi var grei til baby, men veeeldig klumpete, ja. Nå som de er større synes jeg skinnposen fungerer best. Regulerer varmen utmerket og i kombinasjon med ullforet fra Trolldressen må de gjerne være full vinter ute uten at mine søte små fryser.

Eneste minus med teutoniaposen er at den er mer som de gamle klassiske skinnposene og derfor ikke slutter godt opp omkring ansikt. Men egentlig oppleves ikke dette som noe problem, i det ungene blir mer en nok varme uansett.

 

Men skjønner jo at jeg ikke har små babyer lengre da... Tror at både på vogn- og posefronten så har ting forandret seg. ja ;-)

Skrevet

Du vet jo hvor vi bor Attpåklatten, og vi endte opp med å bruke min gamle skinnpose ;-)))

Den er mer enn tjue år........... og så har jeg lammeskinn underst i vogna også. Skikkelig prinsessen på erten ;-))

 

Voksiposen har vi prøvd, men den ble hun kald i... (Her snakker vi -10 og kaldere ute altså)

Men sånn ellers så ser det ut til at de fleste der oppe i isødet sverger til Voksiposen :-)

Skrevet

Hei, dette har jeg også lurt på, men nå ble jeg mye klokere! Takk for info, da blir det nok ikke voksipose på oss, det var igrunnen den jeg hadde tenkt å kjøpe....eneste jeg visste om, faktisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...