Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 noen gode råd til barnehagebarn/foreldre? Tror alt av klær og utstyr er i box.Men sånn generelt?
imsdal med julesmak Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Ta dere god tid og la barnet bli kjent i sitt eget tempo. Når dere kommer så langt at dere skal gå fra det i barnehagen er det viktig og ta ordentlig farvel og ikke snike seg vekk, slik at barnet forstår at dere går og ikke tror dere forsvinner i løse luften )
krabbetrollet Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 La personalet også bli godt kjent med deg, ikke bare ditt barn.
Ulme Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Kos dere med barnehagestart. Vis barnet at du ikke er nervøs for dette. Smil og snakk alltid positivt om bhg :-) Når du skal gå ifra barnet første gangen, så si til h*n at du kommer etterpå og henter h*n. Gi en klem og gå. Og for all del...hvis ungen da begynner å gråte så IKKE snu. Det er tøft...husker selv jeg satt i bilen og gråt første gangen. Men dette er noe de fleste må igjennom. Og hvem vet...kanskje er h*n så opptatt av alle barna og lekene at h*n syns det er ok å bli igjen. Lykke til :-)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 jenta mi begynner på mandag=) men må si at jeg gruer meg til å gå fra henne...ikke bare litt hehe, klumpen i halsen kommer bare jeg tenker på det! jeg har selv jobbet i barnehage, å jeg vet at man må gå når man har sagt hade, ellers kan barnet bli usikkert når du viser utrygghet=)
Stor_smil Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Heisann:) Som flere andre nevner her.. kos deg med barnehage-start, la det bli en fin ting, ikke en skummel Husker som jeg gruet meg til mini skulle begynne i barnehage, jeg var helt dårlig av tanken og var på nippen til å ombestemme meg flere ganger Jeg trodde mini var superavhengig av meg (da vi i ett par mns hadde "slitt" litt med seperasjonsangst fra meg).. men så viste det seg jo at det egentlig gikk andre veien. Tror det var jeg som var mest avhengig..hihi Første dagen var vi der noen timer (dette var familiebarnehage), snakket masse sammen med barnehagetanten,fikk se hvor de skulle leke, sove og spise. Ble veldig trygg på barnehagetanten, og hun viste også stor interesse for å bli kjent med mini og meg. Fikk hilse på de andre barna, og mini fikk leke litt der. Andre dagen var jeg vekke i 45 minutter, hun var så snill og sendte meg melding rett etter jeg var gått om at jeg skulle kose meg, for mini hadde det helt topp. (lettelse!!) Tredje dagen skulle han forsøke å sove der.. så jeg var vekke i noen timer. Det også gikk superfint. Nå har han vært i barnehage i snart ett år, og stortrives. Etter ferien var det litt småsutring akkurat i det jeg skulle gå.. men når jeg hentet han og spurte om han hadde hatt det kjekt i barnehagen fikk jeg ett stor smil og ett veldig bestemt JA!!! Følelsen når du henter dem i barnehagen, i det de ser deg og smiler stooort og slenger seg rundt halsen din og gir deg verdens beste klem er en vanvittig god følelse Lykke lykke til imorgen, det kommer til å gå kjempefint.. og som en annen nevnte her.. når du har bestemt deg for å gå, så går du.. det verste du kan gjøre er å snu i døren, da viser du barnet at det er skummelt og de kan bli usikre. Gråten går som regel fort over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå