Gå til innhold

Hva er trikset med brødbaking??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme hvor lenge jeg knar og samme hvor lenge jeg lar de heve så blir de flate og harde :-(

Gir snart opp...

 

(Boller og den slags får jeg fint til)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trikset er å ikke "ta helt av" med grovmel. La halvparten være vanlig hvetemel. Snakker av erfaring her:)

Skrevet

Ikke kna :o)

 

Vi lager brøddeigen litt ekstra bløt, med litt mer vann enn det egentlig skal være. Ikke kna deigen etter heving, men ha den over i brødformene. Da blir brødet veldig luftig :)

Skrevet

etterheving, etterheving, lite knaing, og våt deig. det er tingen! :):)

 

jo grovere mel, jo mer væske :)

 

og!

husk å ha salt i deigen.

ikke så mange som bruker salt i deig, men ha i like mye salt som sukker i brøddeig. saltet er med på å stabilisere gjæringen, det gjør glutenet sterkere og gir en god å smidig deig.

Skrevet

Jeg har lagt ut mine tips på Kokebok. Lykke til!

 

Hvis dere prøver ut mine tips setter jeg pris på tilbakemeldinger.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...