Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Samme hvor lenge jeg knar og samme hvor lenge jeg lar de heve så blir de flate og harde :-( Gir snart opp... (Boller og den slags får jeg fint til)
prekæs Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Trikset er å ikke "ta helt av" med grovmel. La halvparten være vanlig hvetemel. Snakker av erfaring her:)
RompeRock Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Ikke kna ) Vi lager brøddeigen litt ekstra bløt, med litt mer vann enn det egentlig skal være. Ikke kna deigen etter heving, men ha den over i brødformene. Da blir brødet veldig luftig
lenej :o) Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 etterheving, etterheving, lite knaing, og våt deig. det er tingen! :) jo grovere mel, jo mer væske og! husk å ha salt i deigen. ikke så mange som bruker salt i deig, men ha i like mye salt som sukker i brøddeig. saltet er med på å stabilisere gjæringen, det gjør glutenet sterkere og gir en god å smidig deig.
blond Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har lagt ut mine tips på Kokebok. Lykke til! Hvis dere prøver ut mine tips setter jeg pris på tilbakemeldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå