Gå til innhold

har byttet til sportsdel,usikker på om jeg kun skal ha han i liggestilling?


Gjest

Anbefalte innlegg

hva gjør dere? synes han sklir ned om jeg har han i litt sittestilling,og vet ikke om jeg vil ha han i full sittestilling heller..hmm..

 

Hva er best for ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa her får sitte på korte trilleturer opptil en halvtime, sklir da sånn at ho sitter litt skjevt...men det er jo bare for korte turer. Helsesøster sa det var greit om det ikke var timesvis hver dag... Nå skal det sies at HS mi er litt fjern men...har stola på ho angående dette jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen her sitter alene på gulvet og i vogna sitter han også. Tar jeg ned ryggen bare løfter han seg opp. Så her må det tvinges på rygg etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også byttet til sportsdelen nettopp. Prøver å ha ham i liggende eller bakoverlent stilling mest mulig. Noen ganger sitter han fint der, andre ganger reiser han seg opp i sittende selv (da setter jeg opp ryggen), men som regel sklir han ned. Jeg retter på ham da. Lar ham sitte med ryggstilling helt oppe innimellom, for kortere perioder. Hørte man ikke skal la all belastning være bare på rumpa for lenge, men det får han jo i babybjærn bæresele også, så jeg lar ham sitte slik maks like lenge som jeg ville bært i sele.

Jeg har lagt et sammenrullet teppe i fotenden av bagen/posen så han ikke sklir så langt ned, også hjalp det å bruke lammeskinnet under ham istedet for teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi har gjort det samme da hun krabbet ut av vogna, så her måtte vi på med seler.

 

Var på 6mnd-kontroll i går og da spurte vi legen om akkurat dette. Han sa at så lenge hun er så sterk (sitter ikke helt selv enda, men krabber og reiser seg opp), så kunne hun fint sitte litt i vogna. Men ikke så lenge av gangen.

 

Så hun får sitte litt hvis vi er på tur og hun våkner, da er det sjelden aktuelt å ligge i vogna lenger. Men når hun får sitte, har hun litt lenger tålmodighet, så veldig deilig.

 

Spør hs hvis du er usikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i grunn ikke lagt merke til at hun sklir ned. Men vi bruker lammeskinn, så da blir hun jo ganske "pakket" inni selene da... Så sitter fint hun :) Og koser seg jo sånn når hun får komme opp og se litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...