Gå til innhold

mannen min vil sterilisere seg.............


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to skjønne gutter på 1 og 4 år.Nå sier mannen min at han ønsker å sterilisere seg fordi han ikke ønsker flere barn, og at hvis jeg skulle bli gravid må jeg abortere fordi han ikke takler flere. Da vi traff hverandre ville han egentlig ikke ha barn i det hele tatt men fordi det betydde mye for meg forandret han mening og han er en kjempeflink pappa. Problemet er jo så klart at jeg ikke ønsker at han skal sterilisere seg. Vi er 34 år begge to, og jeg er heller ikke klar for flere barn nå.Sannsynligvis ikke senere heller, det er ganske slitsomt med de to rakkarene vi har nå. ..men det hadde jo vært koselig å ha en datter også da. kanskje. Jeg har spiral, og den fungerer jo greit. Jeg føler liksom at hvis han steriliserer seg tar han på en måte fra meg min mulighet til å bli mor igjen, og det går på følelsene løs fordi jeg på en måte ikke er helt 100% klar for å si at jeg har nok barn nå. Den datteren sitter der gjemt i bakhodet et sted. Men, så klart, jeg ser jo at det går begge veier da. Han har jo like stor rett som meg til IKKE å ha flere barn. Vanskelig det her. Hva bør jeg gjøre? Si at han kan gå til legen som han ønsker eller stå på mitt? Føler meg både sår og egoistisk på samme tid. HJELP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min også sier at han vil sterilisere seg når vi har to barn. Jeg sier at da kan han bare flytte ut :)

Jeg ønsker meg tre barn, tror jeg, men jeg vil hvertfall ikke la ham sterilisere seg før vi er 40, enten vi har to eller tre barn. Jeg er helt imot det.

Klart det hadde vært deilig å slippe prevensjon, men spiral holder jo i ganske mange år, og ikke mye stress med det.

 

Håper mannfolka tar til vet!!

Skrevet

Hei :-)

Dere må bare bli enige om flere barn eller ikke. At han i utgangspunktet ikke ville ha barn..så har du jo alikevel fått to flotte gutter? Du har heller ingen garanti for at det blir jente om dere får en til.

 

Begge må ville det, det er min mening. Lykke til uansett hva dere velger :-)

Skrevet

Vanskelig, men jeg synes vel forsåvidt du bør respektere han. Han har faktisk to barn fler enn han ville når du valgte bli sammen med han... Når du valgte han da, så mener jeg du valgte å egentlig ikke få barn.. Du får tenke at du har fått to skjønne barn nesten som en bonus (om du skjønner), så er det kanskje din tur til å føye han nå. Jeg er ikke hjertekald altså, og kan skjønne ditt jenteønske men du kan på ingen måte "tvinge" han til det. Så jeg mener du får være glad han valgte få to barn, og legge vekk drømmen din til evt barnebarn....

Skrevet

Vanskelig ting å ikke være enige om...

 

Hva med å utsette avgjørelsen? Siden du bruker spiral er jo det en ganske sikker metode, så kanskje han går med på å utsette avgjørelsen f.eks. 2 år?

Å ha to gutter på 1 og 4 år er jo ganske slitsomt, det kan være lett å ta en forhastet avgjørelse. Tenk om dere angrer når guttene blir litt større og mer selvhjulpne?

 

På den annen side så ville han jo egentlig ikke ha barn i det hele tatt, så han har jo allerede strukket seg ganske langt ved å få to...

 

Lykke til med diskusjonen.

Skrevet

Min har også luftet tanken!

Og jeg har bare 1!!!!

 

Men han har ei jente på 4år fra før av.

Når vi møtte hverandre sa han at han ikke ønsket bare.

Da sa jeg at da kunne vi bare avslutte med en gang.

Da ombestemte han seg og sa OM EN STUND.

 

Det var greit for meg, for jeg ville selv vente en stund.

Ble uventet gravid på pillen, og verden hans ramlet sammen.

Men sakte men sikkert gikk det bra, og han er nå en kjempestolt pappa til en nydelig sønn også.

Men nå er det nok for han sier han.

Og jeg er helt uenig.

 

Han er fullt klar over dette, og vet hvor mye det betyr for meg og.

Han har visst at jeg ville ha to.

 

Så vi får se...

Han kommer nok ikke til å gjøre noe med det første, og han VET at jeg vil ha en til, så vi får se.

 

Spør om ikke dere og kan utsette det.

 

 

 

Skrevet

Jeg vet, jeg vet. Og som sagt tror jeg ikke jeg vil begynne på`n igjen med spedbarn om et par år når disse gutta endelig klarer seg litt bedre selv, men hva hvis? Og hva hvis jeg da om et par år kunne overtalt han likevel? Uff, jeg vet ikke jeg. Å utsette avgjørelsen tror jeg blir vanskelig. Han begynte å snakke om det allerede dagen etter jeg hadde født nr. 2, men da sa jeg at han fikk vente i alle fall et år før han tok opp temaet...og det har det jo gått nå.

Skrevet

Enig med de over her, kanskje din tur til å føye han nå. Det er like stor sjang for at om du blir gravid igjen så får du en vilter gutt til som at du får en jente.

 

Om han steriliserer seg så mener jeg at om man angrer seg så kan man faktisk gjøre det om, er ikke 100% sikker, men tror det. Vist ikke så er det jo en mulighet å adoptere? Da er du garantert en jente også=)

Skrevet

Hvis han velger å klippe, og dere angrer siden så går det faktisk an å reversere dette med ny operasjon.

Skrevet

Ok Ok, jeg får vel kanskje gi opp. Jeg er jo enig med dere jeg også, ..på en måte. Og, han har sagt at vi får adopterer hvis vi skulle finne på å ha flere,....men det vet jeg jo at ALDRI kommer til å skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...