Piipii Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Er de helt i hundre, ringer heletiden, kjøper masse ting til babyen osv? Er så skuffet over mamma og svigeres, hører ikke så mye fra dem om dagen, de er på campingen og på hytta, men for det likosm. Trodde liksom de kom til å ringe oftere for å høre hvordan det gikk. Har jo bare en uke til termin:( Sist jeg snakket med mamma sa hun at hun håpet jeg gikk litt over tiden, for da kunne de besøke meg på sykehuset, trodde de kom til å dra fra campingen før jeg hvis det skjedde noe, men den gang ei:( De er jo bare 1,5 time unna og har jo vært der siden st.hans, så er jo ikke akkurat det at ferien blir ødelagt. Virker likosm som verken svigeres eller mamma er så opptatt av at de skal bli besteforelder igjen. De var ikke sånn forrige gang heller, når vi kommer på besøk eller de en sjelden gang kommer hit så har de aldri med seg noe til datteren vår, så blir sikkert sånn denne gangen også. Mener ikke at besteforeldre skal ha med seg masse pakker og ting hver gang de kommer, men noen ganger liksom. Hadde de ennå tatt seg en tur i ny og ne så skulle jeg ikke klaget, men de gjør ikke det heller likosm. Det siste året har mamma bare vært her en gang og det var i bursdagen til datteren vår og svigeres har aldri vært her, nå bor de i nord, men forde likosm. Kansje det bare er jeg som forlanger for mye, eller hvordan er det hos dere?
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Mine foreldre er helt i hundre, mens samboers foreldre er ikke fult så interessert... Det får bli deres tap.
Piipii Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2007 Er sånn jeg også tenker, at det blir deres tap, men r synd forde. Både for datteren og sønnen vår og for de:(
LegallyBlond Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Huff da... Vi er nok skikkelig bortskjemt med besteforeldrene, så vet egentlig ikke helt hva som er vanlig. Men skjønner godt at du er skuffet.. Mine foreldre var helt ville begge gangene jeg gikk gravid, ringte i ett og hørte hvordan det gikk og spesielt rundt termin. Denne gangen skulle de ha eldste mens vi reiste på føden så lå med mobilen på nattbordet, reiste ikke bort + avstod fra alt som het alkohol fra ca en mnd før termin (sånn for sikkerhetsskyld=))... Var på sykehuset så raskt de kunne begge ganger. Ser barnebarna 4-5 ganger i uka minimum, og passer eldste mye. Svigermor bor et stykke unna, men hun er veldig opptatt av dem, og treffer dem iallefall et par ganger i mnd. Svigerfar bor rett i nærheten og er her ca. 1-2 ganger i uka når han er hjemme. Jobber på sjøen, men ringer ofte når han er på jobb for å høre hvordan det går. Hender barna får gaver av besteforeldrene, men det er ikke så ofte. SYnest det er helt greit!! Kjøper noe til dem innimellom, men da oftest sko/tøy som vi trenger. Har ikke med leker osv så ofte, men kjøper veldig ordentlige ting når de først handler. Vi ser dem mye, så synes det er veldig bra at de ikke har gaver med for ofte. De fleste venninnene mine sine foreldre stiller veldig mye opp, de ser dem iallefall noen ganger i mnd og de som har besteforeldrene i nærheten treffer dem ukentlig. Tror alle får hjelp med barnevakt o.l når det trengs. Bare en vi kjenner som får mye gaver o.l, de fleste har det som oss - hjelper til med klær og utstyr som trengs, men ikke mye gaver ellers.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Mamma og pappa + oldeforeldre på min side var helt i ekstase svigers + oldeforeldre på den siden gledet seg nok men var litt mer reserverte i graviditeten etter at tuppa kom har de bare vært sinnsyke alle sammen hehehe unødvendig å si at hun er første barnebarn på begge sider?
prekæs Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Etter sistemann til nå av barnebarna kom til verden (min gutt), fikk jeg høre at "nå trengte vi en liten til" Koselig å høre, og han er selvfølgelig både tidlig ute og ekstremt smart i besteforeldrenes øyne. I mine også. kremt:)
krabbetrollet Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Det er sikkert campinglivet som ødelegger dem. Mine svigerforeldre ble også veldig lite interessert i barnebarna etter at de fikk seg bobil. ;-)
Piipii Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. juli 2007 ååååååååååååååååååååå det er jo akkurat sånn jeg vil ha det, hehe. Kansje jeg kan låne dem litt, hihi
Piipii Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. juli 2007 Så fjernt, går det ann liksom, hehe...... Sysn bare det er så dumt og ihvertfall siden jeg alltid stilte opp skjemmer bort mine småsøsken så masse når de var veldig små. De er 6 og 8 år. Har vurdert å ta det opp med mamma, men vet at hun bare kommer til å bli sur og si at vi ikke er noe bedre.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 Vi har det også litt sånn som dere. Er ikke så mye man kan få gjort med det er jeg redd. Trist og leit er det jo.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Mamma og pappa var helt i hundre, og gledet seg veldig. De kjøpte inn veldig mye utstyr og klær til han før han ble født. De kjøpte til og med utstyr for å ha hjemme til dem selv:) Etter at han ble født ble de ikke mindre glad for å si det sånn:) Veldig gode besteforeldre er de. De stiller opp, kommer på besøk, og vi drar ofte på besøk til de. Mamma er veeldig glad i å handle klær osv. til han. Så han blir nok litt borskjemt med både kos og gaver:) Men det er jo meningen at besteforeldre skal skjemme bort barnebarna;) Lillegutt er første barnebarn på begge sider:) Svigers er ikke fult så gira da. De ble nok glade da han ble født selvsagt. Og de er jo glad i han:) Men de ser han ikke mer enn max 1 gang i mnd. enda de bor 5 min unna. De pleier som oftest og ha med en liten ting til han når de kommer på besøk:)
Prinsemammaen Skrevet 31. juli 2007 #12 Skrevet 31. juli 2007 Foreldrene mine var helt i hundre!! Og er det fortsatt! De er totalt fortapt i gutten min... De bor 4 timer unna, men ringer ofte og er inne på nettsiden vår hele tiden for å se videoklippene om og om igjen... Og så prøver vi og besøke dem en gang i måneden eller noe. Og så kommer de til oss innimellom. Og så er de litt sånn "føre var". Kjøpte akebrett til han da han var baby. Og kjøpte trehjulssykkel før han rundet året. Han er nå 16 måneder og har fortsatt for korte bein til å bruke sykkelen... ;-) Setter STOR pris på dem altså!! Svigers er ikke sååå i hundre. De bor på andre kanten av landet. De har et barnebarn fra før, så kanskje det har noe å si... Dessuten ser vi dem ganske sjelden...
Twintipp og himmelblå Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Min mamma var helt i ekstase.... Passet masse på meg da jeg var gravid, masserte meg, handlet inn det meste til lillegutt, sov her, hjalp meg med husarbeid, var med oss på kontroller og skrøt til alle om at hun snart skulle bli bestemor igjen... Hun var også her den første tiden da han ble født, og etter det omtrent hver dag! Kom hit i lunsjpauser og etter jobb:o)) Og brukte stort sett hele lønningen sin på de to småtrolla sine... Dessverre er dette bare gode minner nå, da mamma ikke lever lenger:o( Min pappa og konen hans lever og ånder for barnebarna di og, og er genuint interresert i lillegutt!! Svigers hadde store barnebarn fra før, og lillemann er nå øyenstenen til dem begge! De passer ikke så mye da de er litt eldre, men ser han ihvertfall 3 ganger i uken for det! Føler vi er veldig heldige, selv om ingen av dem er som mamma... Hun sa hele tiden at de to barnebarna var desserten i livet hennes, og at bestemor alltid skulle passe på de to englene sine.....
Arb.ledig husmor Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Mamma og pappa kom ned på sjukehuset til meg bare noen få dager etter at snuppa ble født...og bodde hjemme hos oss den helgen mens eg var på sykehuset, og gjorde mye i stand til vi kom hjem.. De bodde da 4-5 timer unna oss. De har alltid stilt opp for oss, og kommet på besøk ofte, og vi har vært ofte hos dem. Svigermor bodde også 4-5 timer unna oss før, og de så vi knapt.. De maste og maste om når de skulle få se snuppa, og da måtte vi komme til dem.. Svigermor jobber ikke, ikke samboeren hennes heller... Vi reiste til dem da snuppa var 2mnd, og var der en uke... De drikker litt, så vi liker ikke være der egentlig... Selv om de sier at de ikke skal drikke når vi er der... Svigermor og samboeren kom også på besøk til oss rett før jul, og de kom fulle... Men de gledet seg til å se snuppa, men etter min mening så møter du ikke opp full da! Mamma er flink til å kjøpe klær til Serina, og har alltid vært det.. Og så elsker ho å strikke, og det syns vi er kjempestas.. Svigermor skylder på at ho ikke klarer å følge utviklingen til Serina, og vet ikke hvilke klær ho bruker (Vet når ho er født, men likevel så skylde ho på utviklingen :s) Så siste klesplagget Serina fikk fra svigermor, var en prinsessekjole som brukes til karneval...og den vil svigermor at Serina skal bruke daglig, for det gjør hennes andre barnebarn på 5 år... Så eg e glad for at vi har mamma og pappa som stiller opp, og gleder seg over snuppa... Tror at svigermor også gleder seg, men spør alltid om når vi har tenkt å besøke dem... Selv om de har sagt de skal ta en tur til oss i sommer...
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #15 Skrevet 31. juli 2007 Mamma har vært helt oppe i skyene siden jeg var gravid med datteren min. Som nå er 6,5 år. Hehe. Det kan nesten bli litt mye innimellom, hun shopper som en gal til henne. Men jeg er glad til jeg altså. Samboeren hennes er ikke så langt unna han heller, har med bilder av henne på jobb, og hun har aldri vært noe annet enn barnebarnet hans. Foreldrene til eksen min forguder både henne og fetteren hennes. Nestemann får jo et nytt sett med besteforeldre + oldeforeldre. Vet i alle fall at den ene oldemoren tripper rundt og venter på å få se oldebarnet.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #16 Skrevet 31. juli 2007 Så vi er veldig heldige i alle fall. Ikke (bare) med tanke på ting, men med hvor interesserte besteforeldrene er, og hvor mye tid de bruker på barnebarna.
Piipii Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #17 Skrevet 31. juli 2007 Ååååååååååå det er jo sånn vi også vil ha det. Syns liksom ikke det å ringe litt er å kreve så mye heller. Og kan jo godt komme på besøk innemellom liksom. Og når jeg nevner det at jeg syns de er her så sjeldent så sier mamma bare, ja dere er ikke så ofte her dere heller, noe vi ikke er. Men det er jo fordi ting har blitt som det har. Og uansett så mener jeg at det er litt mere dems avsvar en mitt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 31. juli 2007 #18 Skrevet 31. juli 2007 Mine foreldre var helt i hundre, svigers var ikke så voldsomme men de kommer seg, hehe. F.eks. Sambo ringte min mor da gutten var kommet. Hun var på vei til jobb og holdt på å kjøre av veien fordu hun grinte sånn. En kollega av henne fortalte meg at den dagen hadde moren min vært helt åndsfraværende og løpt av gårde allerede før arbeidstiden var over uten å ha gjort noe hele dagen. (Hun har en lederstilling og er vanligvis superfokusert og effektiv og har mange baller i luften hele tiden og jobber alltid overtid om det skulle finnes noe som helst å gjøre der).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå