Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Prøver å synge litt i ny og ne for lille frø der inne med min noe så falske stemme. Men han vet jo ikke bedre, og synes det sikkert er kjempe kos. Problemet er at jeg er suuuper dårlig på barne sanger, husker et vers her og der og den eneste sangen jeg virkelig kan er "bjørnen sover". Imponerende! Noen som kan noen fine sove sanger o.l til den lille?
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg bruker masse "lille kattepus", for den er så lett å dikte også. så det er blitt sangen til gutten min på 3,5 år, for jeg dikter når jeg synger, synger om hva han har gjort den dagen osv. Men må finne en anne til det nye nurket, kan jo ikke stjele sangen til storebror. Eller så er jo trollmor en klassiker "Når trollmor har lagt sine elve små troll og bundet dem fast i svansen, da synger hun sakte for elve små troll de vakreste ord hun kjenner... o ai ai ai ai boff o ai ai ai ai boff o ai ai ai ai boff boff o ai ai ai ai boff" he he ble litt usikker på antall ai ai he he
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 supert!åh, lille katte pus er jo så skjønn sang!
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Denne sangen har minsten fått helt dilla på: Blomster så, gule, blå titter opp av marken nå, vinker til mamma lill (eller helst et annet navn...) for hun er så snill ..... eller så sang jeg denne mye når minsten lå i magen og var nyfødt: sulla meg litt, du mamman min skal du få snor til trøya di vil du ha gule, vil du ha blå vil du ha blanke, skal du det få du mamman min Ellers anbefaler jeg deg å kjøpe sangbøker. Vi har mange av de, og de brukes flittig...
liin Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 "So, ro, lille gull nå er dagen over. Alle barn i alle land ligger nå og sover. So, ro, tipp og tå sov du vesle pode. Reven sover også nå med halen under hodet." Litt kjedelig dersom det er en jentebaby inni magen, men man kan jo dikte om litt slik at det passer til ei jente. Også er det en slik fin en, men som jeg ikke helt husker. Det er flere vers på den og jeg tror den heter "Kvelden lister seg på tå", du kan jo prøve å slå opp i ei sangbok, eller lete litt på nett.
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Den sangen er fra hakkebakkeskogen og begynner slik so ro lille mann nå er dagen over alle mus i alle land osv... ... men jeg har også diktet den om slik at den passer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå