spira1 Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Noen som har fått tilbud om afipran eller stemetil mot kvalmen??Jeg er 20 uker på vei og er kjempekvalm hele tiden...
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/A/Afipran_Nycomed+Pharma_83109.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0 gå inn på den siden, det er felleskatalogen, der kan du finne ut om allt av medesiner du lurer på.. Men viss jeg var deg så ville jeg ikke tatt de tabelettene..
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 ja legen min sa jeg skulle ta ibux, for hode pine helt til jeg leste inne på felleskatalogen. Så jeg turte ikke ta det
Tuppamor Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Svigermoren min kjøpte noen armbånd til meg som er beregnet mot kvalme på båten fra sverige. De har en plastkule som presser mot et punkt som er noen cm unna håndleddet. Funket bra for meg. Tror man kan få kjøpt det på apoteket.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Legen min sier det ikke er bra. Det er kun i slike tilfeller der en kaster opp så mye at man mister vekt og væske at man får det, sier han til meg. Jeg og er kvalm hele døgnet, men jeg kaster som regel opp bare om morgenen. Det som hjelper meg er å spise. Så jeg legger på meg så det holder.... Men det er en fæl følelse å gå å være kvalm hele tiden. Sist jeg gikk gravid var det sånn til to uker før termin. Prøv å ha noe friskt i munnen. Tyggis med god frisk smak. Det hjelper iallefall meg litt, for jeg føler jeg har spysmak i munnen hele tiden. Mild lakris og. Halslinser for eks. Men dette er vel forskjellig fra person til person.
lille_Harepus Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Legen min ba meg kjøpe Postafen på apoteket. det fåes reseptfritt. Det er egentlig mot reisesyke, men skader ikke barnet i det hele tatt. det eneste jeg ble plaget med da jeg tok dem, var at jeg ble veldig sliten. Hadde ikke så mye energi til å begynne med, å det ble ikke akkurat bedre da jeg brukte postafen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har hyperemesis for andre svangerskap på rad og spyr som en gris. Har prøvd det meste av medisiner og kjerringråd, men ingenting funker. Forstår det slik at hvis du har hyperemesis så funker ytterst lite; og det er jeg det living proof of..... Ville bare kommentere at spesialisten jeg har blitt videresendt til sier at hun ikke ville ha brukt noen medisiner mot kvalmen; enten er de ikke bra for graviditeten eller så funker de sjelden. Hennes råd var kun vanlige reisesyketabletter, samt hvile. Ellers vil jeg fortelle mitt tips for å i det heletatt få ned noe spiselig: prøv med noen flak potetgull før du følger på med litt fornuftig mat...
jente og gutt Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Jeg prøvde en hel masse ting, men denne gangen var det homeopati som hjalp. Sist virket akupunktur, men ikke nå.
kokosyklus Skrevet 31. juli 2007 #10 Skrevet 31. juli 2007 I legemiddel håndboken står det at Afipran antakelig ikke er skadelig for fosteret, men at datatene ikke er helt sikre... Kjærsten mmin holdt¨på å skrive ut en resept til meg før vi leste det. Vi turte ikke. Jeg ville aldri tatt det- LIgger pal dagen lang istedet.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Jeg anbefaller akupungtur, det hjalp meg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå