kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg kommer ALDRI til å få familien min til å sortere skittentøy, selv om jeg har flere skittentøyskurver til 30,40, 60/90, og ull. Men dersom jeg finner så mye som en jævla sokk midt på gulvet kommer jeg til å hyle høyt og sparke og slå!!! Alle kurvene er tomme....likevel er det så forbanna vanskelig å putte det oppi! Her i huset åpnes døra, og klærne kastes inn på vaskerommet! Og hvem er det som - med stor mage og bekkenløsning - må krabbe rundt og sortere og få det oppi kurvene? Putt det ihvertfall oppi en forbanna kurv! Er det så forbanna vanskelig???? Argh!!!!!!!
jms Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg syns du er "heldig" jeg, hvis jeg skal få vasket noe annet enn mitt eget, må jeg gå på jakt rundt i huset, for det er jo vanskelig å legge det skitne tøyet til vaske når man tar noe rent...??!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Hadde latt det være jeg. bare vasket det som lå i de rette kurvene. Hadde ikke orket å gjøre noe, kunne de gått sokke løse osv..haha!
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2007 Vel, akkurat det har jeg også fått nokk av. Jeg har gitt beskjed om at det som ikke er på vaskerommet, ikke blir vasket. Men jeg må jo be om at det blir hentet... Søren heller! Jeg har en mann (som visstnok skal være voksen....) og to store tenåringsbarn, en treåring og snart ny baby. Jeg har jobbet 100%, studert deltid, laget middag og gjort rent.... Skulle bare mangle om de ikke løfter en finger en gang i blandt. Jeg blir bare så hysterisk sinna, når ting bare slippes rett ned.... Hvem hadde de tenkt skulle plukke opp??? Tror det er best familien holder seg lavt i terrenget i dag! For må er jeg og hormonene mine på krigsstien!
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2007 ....har prøvd det også.... Men må bare innrømme at jeg synes det er pinelig når sønnen min ikke ser ut i måneskinn når han skal på skolen, og mannen min bruker ullsokker midt på sommeren. Det eneste er at datteren min er såpass forfengelig at hun vasker selv, om nøden er stor. Men så er hun den i huset med desidert mest tøy, så hun kan holde ut i minst tre uker uten å måtte vaske. -Og dersom mannen min en sjelden gang prøver å vaske, kan du banne på at han vasker ull på 60 grader eller blander hvitt og kulørt. Det skjer hver jæ*la gang!
Nette-mor med lykke i magen Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Huff og huff. Jeg skjønner nå at jeg er svært heldig på det punktet der. Stesønnen min på 11, og pappaen hans er så som så til å putte i skittentøyet. Men det er like ofte at far i huset vasker tøy. Og det går veldig bra. Hender jeg må kommentere at sengetøy går på 90 ect, men det er peanuts i forhold til hos deg. Stram dem opp!!! Du har min tillatelse
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 skjønner frustrasjonen din, jeg er irritert over mannen min bare som slenger fra seg alt overalt og ikke skjønner hvordan tøyet havnet i klesskapet reine, og du har i tillegg mange fler!!! jeg hadde gått i taket!
sikat Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 Skitne klær ligger slengt overalt, men nå holder jeg på å lære bikkja å ta 'pappa's sure sokker som ligger overalt inne på stua og legge dem i skittentøyskurven flinke vovven hennes mor
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 31. juli 2007 #9 Skrevet 31. juli 2007 Hva er problemet? La det ligge, så kan de bruke møkkete klær!! Vask bare det som ligger i rett kurv, og ikke bry deg om at de ikke får rene klær.
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. juli 2007 He he Bikkja vår elsker sure sokker, strømpebusker og underbukser. Å spise de, altså....så jeg tror jeg lar det være. Vi har måtte dra ut nylonstrømpebukser av ham bak mer en èn gang... Men han har ikke gjort det på et par nå, så det kan jo hende at han har skjønt poenget etterhvert... Jeg får nok ta de i øra, alle sammen.
Prinsessemamma:-) Skrevet 31. juli 2007 #11 Skrevet 31. juli 2007 Er en manneting det der tror jeg - har en voksen og to på 11 hjemme og hadde de samme problemene - ingenting blir vasket om det ikke ligger i skittentøy kurven og alle har fått hver sin boks på vaskerommet hvor jeg legger rent tøy. Så må de legge i skapet sitt selv. Blir den full fordi de ikke gidder å legge i skapet sitt - vasker jeg ikke mer tøy. Men...å få de til å lukke døren til vaskerommet har jeg ikke klart. Det er helt komplett umulig!!!! Har lurt på noen ganger hvor høy iq man trenger for å lukke en dør - siden det er så vanskelig! Menn/gutter er noen surrehuer - det eneste som nytter er militærdisiplin - dvs enkle, korte regler og beskjeder og enkle logiske konsekvenser. Eks.Legger du ikke tøyet på vask -da blir det ikke vasket. Menn/gutter faller ut om man snakker i lange setninger :-)
kaur *har født!* Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 31. juli 2007 hmmm.... det er nok noe i det du sier der. Jeg har også oppdaget at dersom jeg ber om en ting som KAN oppfattes som en forespørsel, blir det ikke gjort. En ordre derimot, er noe annet. Altså, ingen "kan du være så snill å rydde rommet?", men: "Rydd rommet!" Et hav av forskjell! Og det er jo samme erfaring du har gjort. Kort og presist....ikke noe utenomsnakk. ;-)
Tpop Skrevet 31. juli 2007 #13 Skrevet 31. juli 2007 Vi har laget et hull i gulvet, som vi har montert en sånn liten antikk kasse med lokk på oppå. Da kan de bare kaste klærne ned i hullet og skittentøyskurven står i kjelleren under. De er blitt ganske flinke også. Ligger det igjen noe jeg må plukke opp så har jeg alltids klypetanga mi:) Den er gull værdt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå