SallyAnn Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Jeg var på første kontroll hos jordmor 18. juni så hos legen 18. juli og da var alt fint bortsett fra litt lav blodprosent, en urinveisinfeksjon og at magemålet (hva det nå heter) lå littegrann under der det skulle på kurven. Men da jeg prøvde å bestille neste kontroll hos jordmor fikk jeg beskjed om at de hadde helt fullt og på grunn av ferieavvikling kunne de ikke gi meg noen time. Jeg kunne ringe igjen tidligst 20. august og høre om de hadde noe ledig etter det. Er ikke det litt lenge å vente?? Har termin 8. oktober. Jeg er jo i fin form, men jeg synes kanskje magen vokser lite. Alle kommenterer det ihvertfall at den ikke er særlig stor og at jeg har gått ned i vekt under hele svangerskapet. Tror jeg hadde følt meg tryggere hvis jeg fikk snakket med jordmor men vet ikke helt hva jeg skal foreta meg. Noen som har noen forslag?
*smula* Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har hatt noe av samme problemet som deg. Ferieavvikling på helsestasjonen, så der var det ikke jordmor i hele sommer. Har hatt svangerskapskontroll hos fastlegen i stedenfor. I utgangspunktet kan du selv velge om du vil gå til jm eller fl, så ring til legen din og få time der.
line_n & sara Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 ta heller kontrollen hos legen din, og hvis lavt sf mål bekymrer deg, må du bare si ifra!! ev insister på en ekstra sjekk!!! ikke noe gøy å gå å bekymre seg..
Ranveig R Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Eg kunne heller ikkje få neste kontroll hos jordmor fordi ho er på ferie. Det er ikkje verre enn at eg då bestilte den kontrollen hos fastlegen min i stadenfor. Om fastlegen har ferie er det uansett ein vikar der, så eg får kome til kontroll. Men det stemmer at du skal på kontroll ca 1 gang i mnd, så om du var på kontroll 18. juli og så igjen rundt 20. august høyrest det heilt vanleg ut. Men det er vel "tryggast" å bestille time hos legen rundt 20. august, i og med at du ikkje veit når jordmor har ledig igjen etter den datoen.
SallyAnn Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2007 Ja det høres lurt ut. Skal bestille en time hos legen mot slutten av neste måned for sikkerhets skyld. Kan jo alltids avbestille hvis jordmor har tid.
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Høres ikke så lenge ut mellom kontrollene det hvis du får en av dagene etterpå. Jeg har termin 11 okotber og hadde kontroll hos jormor den 16 juni og skulle hatt 17 juli hos legen men den avbestilte jeg, og skal til jordmor 18 august.... men er det noe som er bekymringsfult så hadde jeg bestilt hos lege, men ellers så skal det jo ikke være noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå