Gjest Skrevet 31. juli 2007 #1 Skrevet 31. juli 2007 Er det andre som har morkaken som ligger foran babyen så man ikke kjenne så mye liv. Det begynte dagen før jeg var på ul, da hadde jeg ikke kjent liv på 1,5 dag. Men på ul var det masse liv så jeg spurte om det var morkaken som lå foran, og det stemte. Jeg synes det er litt skummelt når det går lang ting mellom at jeg kjenner noe liv, tror jeg gjør det men er liksom aldri sikker... 2 uker siden ul nå... tror jeg nesten vil gå å sjekke etterhvert...
Niem og Patrick Skrevet 31. juli 2007 #2 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har også morkaken framforbi babyen min, men kjenne somregel liv hver dag. Tenkte jeg skulle nevne det for jordmor når hun kommer tilbake fra ferie. Men de fleste sier at sparkene blir oftere og tydligere etterhvet, bare litt senere enn "normalt"
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #3 Skrevet 31. juli 2007 Hei! Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Morkaken min ligger også på framsiden, og det gjør at bevegelsene var veldig vanskelige å kjenne i begynnelsen. Og ikke for å være kjip, men det kommer til å ta enda lenger tid til man kan se sparkene på utsiden av magen din, noe som jeg synes var veldig kjipt. Jeg villle så gjerne at mannen min skulle få se den lille jenta vår sparke når jeg kjente at hun gjorde det. Frustrerende... Jeg er nå i 27+0, og kjenner spark daglig. De siste ukene har mannen min også kunne sett sparkene utenpå magen min, men det er bare om han konsentrerer seg skikkelig. Så, det blir bedre. Du kommer til å kjenne spark, men bare litt senere enn alle andre. OG det er forferdelig kjipt!!! Og jeg skjønner at du er bekymret. Det hadde vært så deilig å kjenne de små sparkene godt, for da vet man jo at alt er i orden. Men du må bare glede deg over det du kjenner, og ikke henge deg opp i at andre kjenner mye spark. Vi er bare uheldige, og kommer til å kjenne mindre spark en de som har morkaka på baksiden. Men slapp av, og nyt graviditeten! Det er det eneste man kan gjøre... Lykke til!
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 off ja håper på det, begynte å kjenne liv i uke 16 og nå er jeg 19+4.. kjente hver dag di første to ukene men lite nå. Babyen vokser jo så det blir nok kraftigere etterhvert å da kjenner man det nok... Jeg bli bare så bekymra iom at jeg har mista tvillinger før... håper på det beste, det så ut til å vøre en veldig aktiv jente ihvertfall:)
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #5 Skrevet 31. juli 2007 Jeg har også morkaken foran. Jeg har kjent best liv på kvelden når jeg ligger stille i sengen på ryggen med begge hendene på magen. Da er det stille i huset og lettere å kjenne. Har du prøvd det? Min jordmor sa jeg kanskje ikke ville kjenne liv før uke 23 pga morkakens plassering, men var så heldig at jeg kjente det før det Nå er jeg i uke 25 og kjenner også liv andre tider av døgnet, akkurat nå faktisk.
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Men kommer morkaken til å ligge på framsiden hele graviditeten eller kan den endre plassering, jeg kjente jo godt med liv daglig fra uke 16-18, mer da enn det jeg gjør nå....
Ranveig R Skrevet 31. juli 2007 #7 Skrevet 31. juli 2007 Eg og har morkaka på framsida, slik du beskriver. Eg TRUR eg kjente babyen ein gong i veke 18, og så gjekk det sikkert ei veke før eg kjente noko igjen. På ul var alt fint, babyen sprella og sprella, eg kjente det berre ikkje. Då eg var ca 21 veker på veg blei sparka plutseleg tydelege, og eg har kjent det dagleg etter det. Uansett om morkaka er på framsida eller baksida er det heilt normalt at det går ei stund frå første gongen ein kjenner liv og til ein kjenner det dagleg. I boka eg fekk av jordmor står det at det er frå veke 25 alle "skal" kjenne liv dagleg. Før eg kjente dagleg liv tok eg det heilt med ro om det var stille der inne ein dag eller to, det blir noko anna dersom det blir stille i fleire dagar når ein har kjent liv dagleg ei stund. Hadde ikkje bekymra meg om eg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå